  • Data: 2009-02-16 14:46:03
    Temat: Re: na co wydać tysiąc złotych ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > W przykładzie wziąłem ekwiwalent ogniskowej, żeby nie zmieniać nic a nic
    > kadru. A tak to wygląda przy kilku krokach w tył.
    [...]
    > Ja już się gubię, o co się sprzeczamy.

    Postrzelaliśmy sobie trochę obok, każdy na inny temat.
    Ja nie trafiłem bo odniosłem się do innego przypadku (acz akceptując
    zmianę kadru założoną przez jansala), Ty miałeś obiekcje do kadru
    (prawidłowe, ale które jansal w założeniu chciał pominąć).

    Tak czy siak:

    > Przy założeniu jansala nadal wychodzi
    > mi, że w APS-C na zdjęciu będzie większa GO

    I tak ma być - nie da się inaczej.
    Ten sam rozmiar kadru, ta sama skala odzworowania *odbitki*, taka sama
    przysłona - no to skoro matryca mniejsza GO wyjdzie większa.

    OT:
    Nawet można to objaśnić na przykładzie używania hybrydy-hiperzooma :)
    Bierze ktoś takiego, patrzy na zdjęcie z lustrzanki, przymierza
    się do takiego samego kadru i patrzy - GO tak duża, ze "rozmycia"
    nie widać.
    Ale... ale zumuje... i o! - widać trochę rozmycia!
    No to gra. Tylko kadr nie gra. Coś mało ze środka wycięło.
    No to się oddalamy... oddalamy... i w końcu jest!
    Mamy "taki sam rozmiar obiektu" (na zdjęciu).
    Problem w tym, że GO znowu zrobiła się taka, że sięga daleeeeeko poza
    nieskończoność ;)

    pzdr, Gotfryd