  • Data: 2014-12-01 16:26:43
    Temat: Re: na co czekac?
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    masti <g...@t...hell> wrote:

    > zgadłeś

    OK

    > i co z tego? grupa nie jest reprezetatywna.

    Masti, celem tej konkretnej dyskusji jest ustalenie czy grupowicze aktywni
    na tej grupie mają wystarczającą siłe nabywczą aby rozmawiać o
    potencjalnych zakupach flagowców Samsunga lub HTC, LG czy smartfonów Apple.

    Ja stoję na stanowisku, że większość grupowiczów nie miałaby problemu z
    takim zakupem.

    Natomiast kolega "Z" i kolega Tomasz wyrażają wspólnie pogląd, że dyskusje
    o takich telefonach nie mają sensu na tej grupie (ani w ogóle w Polsce) bo
    nikt normalny nie wydałby całej swojej miesięcznej pensji brutto na
    smartfona - oni twierdzą, że wszyscy tu zarabiają te 2000-2500zł...

    Teraz rozumiesz lepiej kontekst mojego pytania?

    > Poza tym ludzie, którzy mają pieniądze to mają je nie dlatego, żę dużo
    > zarabiają tylko rozsądnie wydają

    W pewnym sensie masz rację, i masz prawo tak myśleć bo sam dużo zarabiasz.
    Ale są pewne koszty stałe których uniknąć nie jesteś w stanie więc poniżej
    pewnych zarobków, jak są na tyle niskie ze potrzeby minimalne nie sa
    pokrywane, nie ma mowy o rozsądnym wydawaniu - oszczędzić się po prostu nie
    uda i już. I rzeczywiście zakup smartfona za 3000zł można śmiało
    potraktować jako luksus w przypadku zarobków o ktorych mówił "z": 2500
    brutto na miesiąc.