  • Data: 2014-11-25 20:57:38
    Temat: Re: na co czekac?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> wrote in message
    news:m52kh8$skm$1@node2.news.atman.pl...

    > Nawet jeśli nie oszukują, to jest to raczej przed podatkami/składkami...

    Oczywiście że mówimy o zarobkach brutto.
    Ale co z tego dla tej dyskusji wynika?

    Chyba rozumiesz że sensem mojej wypowiedzi było zwrócenie
    uwagi Trybuna na to, że wiele jest ludzi dziś w Polsce dla których koszt
    smartfona, nawet takiego z najwyższej półki, nie jest niczym
    nadzwyczajnie drogim, zwłaszcza jak się go kupuje raz na rok, dwa.
    Częsciej Ci ludzie kupują sobie jeszcze droższe zabawki - mój kumpel
    z Chicago niedawno kupił sobie rower za $7000 i uważa że był tani...
    Mój rower kosztował $250 i uważam że *dla mnie* jest bardzo dobry.
    Podobnie jest z telefonami - nie stać Cię? Jesteś na budżecie? Liczysz
    się z groszem? OK, wtedy kupujesz smartfona za 7-800zł i narzekasz
    że to czy tamto nie działa lub działa powoli: cóż, kupiłeś biedafon.
    Applowski iPhone czy Samsungowe Galaxy S5 lub LG G3 to są telefony
    nie dla tych co im nie starcza do pierwszego, nie dla tych co biorą
    pożyczki chwilówki i nie dla tych co w lombardzie muszą zastawić
    zegarek aby kupić piwo bo kasy w banku brak i jeśli ktoś biedny kupuje
    takie telefony dla szpanu, na pokaz, to niestety ma problem duży...

    Wcale jednak nie można postawić równości że kazdy kto kupuje iP6
    czy LG G3 robi to wyłącznie dla szpanu bo wielu z nich żyje w swoim
    zamkniętym, izolowanym świecie, spotyka się z równymi sobie i nawet
    im się w głowie nie mieści że są na świecie ludzie których nie stać
    na bochenek chleba z masłem... Dla nich taki wydatek nie jest niczym
    wartym chwalenia się czy popisywania się - a jak pokazują nowy
    nabytek to po prostu dzielą się z Tobą swoją własną frajdą z nowej zabawki.