  • 31. Data: 2009-12-11 13:13:04
    Temat: Re: mpeg-4
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    news:hftg8d$nnk$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie (wczorja widziałem w Carrefour za 199 zł).
    > A STB są już od 249 i to z możliwością nagrywania na USB.

    Właśnie,
    tylko czy jakośc równiez gorsza - jak w przypadku telewizor + moduł CI, czy
    może porownywalna z telewizorami posiadającymi wbudowany mpeg4?

  • 32. Data: 2009-12-11 13:19:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Właśnie,
    > tylko czy jakośc równiez gorsza - jak w przypadku telewizor + moduł CI,
    > czy może porownywalna z telewizorami posiadającymi wbudowany mpeg4?

    Przy podłączeniu przez hdmi porównywalna na pewno.
    Może być nawet lepsza, wszystko zależy od jakości użytych komponentów w obu
    sprzętach.
    Nie zakładałbym się, że te w tv są lepsze.
    BTW: Nie lekceważ funkcji pvr - to jest rzecz której w tv brakuje mi
    bardziej niż tunera dvb-t, wymaga też zdecydowanie większej dopłaty.

  • 33. Data: 2009-12-11 21:46:42
    Od: on <o...@o...no>

    > Właśnie,
    > tylko czy jakośc równiez gorsza - jak w przypadku telewizor + moduł CI, czy
    > może porownywalna z telewizorami posiadającymi wbudowany mpeg4?

    moduły na procesorze NP4 nie obsługują HDTV, nie rozwiążą też problemu
    ewentualnego braku dekodera AC-3 i E-AC3 w odbiorniku.

    pogorszenie obrazu wynika z tego że moduł przekodowuje obraz z MPEG-4 do
    MPEG-2, a każda operacja transkodowania wiąże się ze stratą jakości.

    występuje też problem przy zmianach formatu obrazu (na niektórych
    programach występuje w bliku reklamowym) i innych "nieciągłościach".
    większość modułów się gubi i zaczyna dekodowanie od początku, co daje
    wyraźne zakłócenie w odbiorze.

  • 34. Data: 2009-12-11 23:20:51
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfq4gv$e1$2@polsl.pl...

    >Tym niemniej jest to obsługa dwóch urządzeń, co dla osób przyzwyczajonych
    >do oglądania tylko TV może być pewnym problemem.
    >A jaki jest czas startu tunera? Czas przełączania kanałów? To też wpływa na
    >wygodę użytkowania.

    Tunera z C+ nie mozna wyłączyć, nie ma wyłącznika sieciowego.
    W trybie STANDBY pobiera dokładnie tyle samo prądu co włączony.
    Dla użytkownikó SAT to juzod dawna normalne że TV to tylko monitor.
    Ciekawe dlaczego producenci TV tak rzadko wypuszczają modele
    uproszczone bez zbędnego tunera TV. Nawet gdy TV ma DVB-T z MEPG4
    to i tak WYGODNIEJ jest mieć TUNER DVB-T wbudowany w tuner SAT
    i wspólną listę kanałów.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 35. Data: 2009-12-12 05:35:52
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik on napisał:
    > pogorszenie obrazu wynika z tego że moduł przekodowuje obraz z MPEG-4 do
    > MPEG-2, a każda operacja transkodowania wiąże się ze stratą jakości.

    Może nie każda, ale szczególnie to widać przy transkodowaniu między
    dwoma formatami stratnymi.