  • Data: 2011-05-08 20:37:42
    Temat: Re: moze ktoś pomoże kolegom numizmatykom? długie..
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na forum numizmatycznym toczy sie dyskusja na temat fotografowania monet,link
    > ponizej...
    > http://aukcjewp.wp.pl/phorum/read.php?f=274&i=185720
    &t=185720

    > Moze ktoś wytłumaczyć kolegom kolekcjonerom,tak "łopatologicznie" ,jak i czym
    > zrobić wyraźne zdjęcie monetom?Ja twierdzę ,że nie trzeba do tego niewiadomo
    > jakiego drogiego i skomplikowanego sprzetu ale do nich to nie trafia.

    I nie trafi. Dopóki sami nie przemielą tematu tłumaczenia nic nie dadzą.
    Wszelkie amatorstwo polega na uznaniu decydującej roli narzędzia. Dlatego też
    wyłącznie nie amatorzy powinni używać dobrego sprzętu bo tylko oni rzeczywiście
    widzą różnicę i potrafią ją wykorzystać. Komizm sytuacji polega więc na tym, że
    amatorzy mają rację w swoich domysłach ale ich wiedza nie pozwala na racjonalne
    wnioskowanie. Laik decydujący się na używanie dobrego
    narzędzia &#8222;przewartościowuje&#8221; je nie dowartościowując siebie. Na tej
    grupie też
    niewiele osób to rozumie. Nie przejmuj się;)

    Żeby nie robić specjalnego zamieszania. Tzw. przyzwoity sprzęt (nawet kompakt z
    dobrym makro.. byle by dało się tym sterować manualnie) wystarczy. Oświetlenie
    rozproszone. Efekt lustra uzyskujesz pracując nad odbijanym tłem a nie nad
    monetą. Statyw.

    marek