  • Data: 2012-04-02 11:50:08
    Temat: Re: mostek gretza
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1197394891$20120402112913@squadack.com...

    > Diodom prostowniczym krzemowym zdarza się mieć jakies dziwne zjawiska
    > w okolicach przejść przez zero i zdarzaja się bardzo silne oscylacje
    > na wysokich częstotliwościach - po to te kondensatory.

    Czyli związane z impulsami prądu przez diody, ale nie harmoniczne.

    Luźne skojarzenie. Niedawno mi ktoś mówił, że w półprzewodnikach występowały
    jakieś zakłócenia (nie pamiętam nazwy) wywołane ich zanieczyszczeniem. Z
    problemem sobie poradzono kiedyś tam (nie wiem lata 60-te, czy 70-te) i
    wszyscy o tym zapomnieli. Teraz niedawno jego znajoma odkryła te same
    zakłócenia w jakichś nowoczesnych elementach (chyba mówił o transoptorach) i
    oparła na tym pracę doktorską. Chyba chodzi o to, że te zanieczyszczenia
    (czy zaburzenia struktury) zminimalizowane do jakiegoś tam poziomu zaczęły
    ponownie być istotne, gdy rozmiary elementów zbliżają się do 0.
    P.G.