  • Data: 2013-04-05 00:58:11
    Temat: Re: monitor jako tv
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-04 19:48, 2late pisze:
    > Sa tez inne powody. Mnie w ogole nie interesuja te wszystkie nowe 3-d,
    > HD, itp..., filmy. Mam na mysli tresc, plus troche klimat. ;) Filmy z
    > lat 50-60tych przede wszystkim, starsze albo troche nowsze nie beda
    > lepsze na wiekszym ekranie.

    Niekoniecznie. Nie bez powodu ludzie chodzą do kina, choć teraz poza
    młodzieżą/studentami mało kto ma na to czas, bo to prawie cały wieczór z
    głowy. Stare filmy po remasteringu wyglądają na dużym ekranie w domu
    bardzo OK - nie wiem czy widziałeś np: remaster Metropolis wydany na
    BluRay. Wygląda rewelacyjnie, a to przecież film z 1927 r.
    W sumie jedynym argumentem za małym ekranem do filmów w domu może być
    małe mieszkanie i co za tym idzie brak miejsca, bo przy obecnej technice
    nie ma czegoś takiego jak za duży ekran. Kiedyś duże wydawały się
    wyświetlacze 50-55", po obejrzeniu paru filmów na TV 64" wyglądają
    już blado i zwyczajnie, podobnie niedługo będzie pewnie z wyświetlaczami
    90"+ z rozdzielczością 4k" - z ciekawości puszczałem do testów render
    Sintela 4k na zwykłych 2xTV 50" FHD spiętych w Eyefinity i wyglądało to
    naprawdę dobrze, choć oczywiście brakowało rozdzielczości w pionie
    (bardziej zależało mi na sprawdzeniu jak będzie wyglądać 4k przy
    rozdzielczościach rzędu 100"). Na razie oczywiście nie ma prawie treści
    o tej rozdzielczości, a same wyświetlacze 4k 90" kosztują majątek.

    --
    /MB