  • Data: 2009-07-21 06:07:20
    Temat: Re: monitor- jaki format jest "na topie'
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.07.2009 21:39, Marek pisze:
    > Bo niestety decyduje marketing i dyktatura rynku. Nie ważne, że monitor

    Nie do końca. Nie da się wszystkiego narzucić. Gdyby ludzie
    nie kupowali tak chętnie pojawiających się wyświetlaczy pa-
    noramicznych, to dzisiaj może stanowiłyby one tylko połowę
    oferty, a nie, powiedzmy, 95%.

    > Bardzo ładnie to widać po fanach telewizorów LCD oglądających rozmazany
    > obraz PAL rozciągnięty do proporcji ekranu nowego TV. Nie jest przy tym
    > ważne, ze oryginalny obraz ma proporcje 4:3, ważne że TV jest LCD a obraz
    > wypełnia cały ekran.

    To rozciągnięcie to faktycznie zaraza. Nawet, jeżeli jest w
    pewien sposób "usprytnione" przez elektronikę telewizora.

    A rynek telewizorów to w ogóle piękny przykład wyprzedzenia
    potrzeb widzów i możliwości nadawców przez rozwój sprzętu.

    > Potrzeby są takie, bymieć obraz o jakości CRT :) w 1024*768. Ale to

    Jakości CRT? To znaczy nieostry, z morą i migający? ;p

    > niestety nie jest możliwe w rozsądnej cenie przy współczesnej technologii,
    > chyba, że na LCD 15" ;)

    A czemu akurat 1024*768? Im wyższa rozdzielczość, tym wyższa
    jakość obrazu, bo wyższe dpi -- jeżeli oczywiście nie używa
    się marnego oprogramowania, które na zmianę dpi reaguje aler-
    gicznie.

    > Skoro już mam kupować "panoramę" i odpuścić 1024*768 to zastanawiam się
    > jaką. 20-22-24" ?

    Obawiam się, że panorama to minimum właśnie 21"-22". Wtedy
    będzie przynajmniej w pionie odpowiadała klasycznym monitorom
    19"-20".

    PS. Ten post jest pisany z wykorzystaniem jednego z ostatnich
    chyba dostępnych na rynku niepanoramicznych monitorów LCD
    20" :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |