  • Data: 2010-05-13 14:17:53
    Temat: Re: modyfikator plus
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Igor K" <o...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:529b01c7-f761-499e-bcd3-6cb9422f2445@i9
    g2000yqi.googlegroups.com...
    > Nie wiem, zapytaj producenta - według nich modyfikuję strukturę metalu
    > na poziomie molekularnym.
    > Rozumiem wasz sceptycyzm ale czy ktorykolwiek probowal w/w preparat i
    > moze powiedziec na jego temat cos merytorycznego?

    Nie wiem jak akurat "modyfikator plus", ale na uczelni badalismy motor-life
    oraz jakis preparat na bazie PTFE (teflon). Na aparacie kulkowym teflon
    dawal rewelacyjne efekty i postanowiono go uzyc do samochodow - efekt taki,
    ze silnik maluszka dal rade przez 1000km (slownie jeden tysiac kilometrow),
    potem padl calkowicie. Polonez wytrzymal dluzej, ale tez koniec koncow
    silnik padl. Przyczyna - totalny brak cisnienia oleju, spowodowany zatkaniem
    sie filtra.

    Jesli chodzi o motor-life to efekt byl dobry, ale jak sie dodalo go (o ile
    dobrze pamietam)~5%-50% wartosci zalecanej przez producenta preparatu. 5% to
    wartosc dla najgorszych olejow mineralnych spelniajacych bardzo niskie normy
    (np. taki z lidla, ktory prawie zadnej normy nie spelnia). 50% bylo
    wartoscia maksymalna do uzyskania lepszych rezultatow, przy zastosowaniu
    oleju ze sredniej polki (jakis elf polsyntetyczny - musialbym poszukac
    dokladnych zapiskow). Dodnie jakiejkolwiek ilosci preparatu do oleju
    syntetycznego z wysokiej polki powodowalo wylacznie spadek jego wlasnosci.

    Nie pamietam dokladnie calej procedury badania, ale z tego co pamietam, to
    preparat poprawial wlasnosci oleju tylko i wylacznie w niskich temp (do ~40
    stopni). Sam preparat (bez oleju) dzialal tak samo jak czysta woda - kulki
    zacieraly sie natychmiast, jedynie temp. byla nizsza niz w przypadku pracy
    na sucho.

    Ogolnie nie polece nikomu zadnych preparatow, chociazby dlatego, ze z
    roznymi olejami zachowuja sie roznie. Proporcje podane przez producenta, tez
    nie sa zbyt dokladne.

    Wystarczy, czy mam szukac wartosci liczbowych i zdjec kulek?

    --
    pzdr:
    Ivam