  • 1. Data: 2012-07-08 18:07:58
    Temat: modyfikacja podświetlania LCD-tft
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Jest sobie urządzenie z LCD - powiedzmy że nawigacja "z biedronki" typu
    Navia 4.3"

    Podświetlanie LCD jest tam marne, sam lcd też rewelacji nie ma - ale
    urządzenie kosztuje grosze i spełnia moje wymagania. Jedynie
    potrzebowałbym poprawić jasność wyświetlacza - ma być 100% czytelny w
    pełnym słońcu, a przynajmniej w jasny dzień. Uzyskana grubość typu 2-3cm
    nie przeszkadza. Pobór prądu mnie nie interesuje za bardzo - mam
    dostępne 12v 2-3A, ale nie chcę przesadzać z wsadzaniem palnika HID :)

    Pomysł mam taki, żeby roz...grupować LCD i zamiast krawędziowych CCFL
    oraz matówki rozprowadzającej to światło - dać na całą powierzchnię (a
    ogromna ona nie jest) płytkę z ledami SMD 5050 jeden przy drugim. Na to
    warstwa jakiejś np plexi kremowo-matowo-rozpraszającej, by nie było
    ostrych plam tuż nad ledem.
    Czy ktoś próbował robić takie sztuczki? Jest szansa dość prostego
    rozwarstwienia takiego LCDka tft 4.3" od podświetlacza-matówki pod nim?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-07-08 18:45:43
    Temat: Re: modyfikacja podświetlania LCD-tft
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    > Czy ktoś próbował robić takie sztuczki? Jest szansa dość prostego
    > rozwarstwienia takiego LCDka tft 4.3" od podświetlacza-matówki pod nim?

    Folia EL nie byłaby łatwiejsza? Osobiście zastąpiłbym CCFL'a diodami.
    "rozwarstwienie" jest (zwykle) bezproblemowe, tylko uważaj żeby nie zbić
    szkła lub urwać tasiemek. Z matówką będziesz miał niemały kłopot.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html