  • 1. Data: 2015-09-09 18:03:59
    Temat: modem gsm
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czy istnieje jakiś sposób aby używać modemu bez aplikacji z modemu? mam
    taki blueconnect, on niestety instaluje się jako dysk i dopiero po
    zainstalowaniu aplikacji widać modem... da się zrobić tak, żeby modem
    był tylko modemem bez aplikacji?

  • 2. Data: 2015-09-09 20:30:28
    Temat: Re: modem gsm
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.09.2015 o 18:03, platformowe głupki pisze:
> [...]
    > taki blueconnect, on niestety instaluje się jako dysk i dopiero po
    > zainstalowaniu aplikacji widać modem... da się zrobić tak, żeby modem
    tak, ale nie tak jak chcesz.
    system operacyjny jakoś rozpoznaje urządzenie. W przypadku windowsa
    sterowniki jest przez producenta powiązany z oprogramowaniem i "wgrany"
    do modemu. musiałbyś zainstalować _tylko_ sterownik i przekonać system
    zeby przy wtykaniu modemu do usb nie próbował niczego instalować. potem
    mozesz korzystać np z topnetinfo albo dowolnego softu do "wybrania
    numeru" dostępowego do internetu

    W linuksie (np ubuntu) do większości popularnych modemów oprogramowanie
    jest w systemie. Wtykasz modem i wybierasz jakiego operatora masz kartę
    sim. Ale też gdzieś głęboko jest sterownik i nakładka graficzna na
    polecenie które wybierze numer #99* czy podobny.

    są jeszcze nowoczesne modemy które (aby przyśpieszyć transmisje) są
    widziane jako karta sieciowa. To się chyba nazywa hi-link. Tyle że to
    także wymaga wgrania (z automatu) sterowników, natomiast niema
    dodatkowego softu. konfiguracja odbywa się przez przeglądarkę inernetową
    Wiele z takich modemów GSM może się odrazu komunikować przez wifi, więc
    to jedyny sposób żeby miec internet, ale nie mieć żadnego dodatkowego
    softu. tyle że taki MiFi umts kosztuje 150zł a LTE 300zł

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-09-09 21:55:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    platformowe głupki wrote:
> [...]
    > taki blueconnect, on niestety instaluje się jako dysk i dopiero po
    > zainstalowaniu aplikacji widać modem... da się zrobić tak, żeby modem

    Jakąś aplikację musisz mieć, choćby do "dzwonienia", aby modem się
    połączył. W systemach z rodziny Windows taka aplikacja jest już w
    systemie, chyba, że nie nie zainstalowałeś odpowiedniego elementu
    Windows. No i potrzebujesz sterowników modemu.
    Ponieważ nie mogłem znaleźć nigdzie gołych sterowników modemu, to
    wgrałem aplikację od Plusa, zidentyfikowałem folder ze sterownikami
    modemu, skopiowałem, odinstalowałem aplikację (co spowodowało
    odinstalowanie sterowników), zainstalowałem same sterowniki i działa.

  • 4. Data: 2015-09-10 17:22:56
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no u mnie ten numer nie przechodzi, po wywaleniu programu zgłasza się
    jako dysk only...

  • 5. Data: 2015-09-10 18:11:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    platformowe głupki wrote:

    > no u mnie ten numer nie przechodzi, po wywaleniu programu zgłasza się
    > jako dysk only...

    Zainstalowałeś sterowniki modemu?

  • 6. Data: 2015-09-10 18:22:43
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    włożyłem tego blukonekta do portu
    wykrył dysk,
    odpalił z dysku instalkę,
    instalaka przełączyła dysk w modem i zainstalowała sterowniki,
    teraz jak wkładam modem pojawia się program blukonekta
    i dopiero on włącza moedem po uruchomieniu programu blukonekta...

  • 7. Data: 2015-09-10 18:54:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie wiem jak wyłączyć autostarowanie tej aplikacji,
    kiedyś jakoś udało mi się wyłączyć i pojawiał sie modem...
    a łączyłem się toolsami windy....

  • 8. Data: 2015-09-11 01:14:28
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > system operacyjny jakoś rozpoznaje urządzenie. W przypadku windowsa
    > sterowniki jest przez producenta powiązany z oprogramowaniem i "wgrany" do
    > modemu.

    Co? Gdzie?

    > musiałbyś zainstalować _tylko_ sterownik

    Piszesz jakby to bylo zadanie na miare wyslania ludzi w przestrzen
    kosmiczna.

  • 9. Data: 2015-09-11 01:21:07
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > no u mnie ten numer nie przechodzi, po wywaleniu programu zgłasza się jako
    > dysk only...

    ...bo modemy od wielu lat to takie "wiele w jednym":
    - modem
    - wirtualny CDROM
    - czytnik kart
    ...i to wszystko na jednym USB.

    Pomaga wylaczenie jednego z urzadzen, np. CDROMa
    a sterowniki mozna "wydobyc" bezposrednio z instalatora (np. 7zip-em).

    Zreszta wszystko od lat opisane jest na wielu stronach.

  • 10. Data: 2015-09-11 01:22:21
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > nie wiem jak wyłączyć autostarowanie tej aplikacji,
    > kiedyś jakoś udało mi się wyłączyć i pojawiał sie modem...
    > a łączyłem się toolsami windy....

    Sa dwa sposoby:
    - wylacz autostart w Windowsie
    - wylacz CDROM (odpowiednia komenda AT)