  • 1. Data: 2015-09-09 14:51:39
    Temat: Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Hej,

    Używam starego, dogorywającego laptopa FS Amilo Pro V3505 i zastanawiam się
    nad zmianą laptopa na coś bardziej współczesnego. Chciałbym przeznaczyć na
    niego ok. 2 tys. zł, jak będzie naprawdę super to maksymalnie 2.5 tys. Może
    możecie coś doradzić?

    To, co jest dla mnie ważne, to:

    - pełna kompatybilność z Linuksem (laptop będzie używany z Debianem, więc
    najlepiej żeby był bez systemu, bo nie ma sensu płacić za Windowsa jak
    nie będę go używał)

    - klawiatura wyspowa - ludzie tak na niej psy wieszają, a ja odkąd pierwszy
    raz użyłem klawiatury wyspowej, nie chcę już innej

    - architektura 64-bitowa - dziś wszystkie już ją mają, ale to dla mnie też
    ważne

    - matryca matowa

    - kamera z przodu - nieważne jaka (jakość), ważna żeby była, ale jak inne
    warunki będą spełnione, to można olać kamerę

    - rozdzielczośc większa, niż 1280x800 (tyle mam w Amilo i jest za mało, fajnie
    byłoby mieć 1400x1050 lub więcej)

    - touchpad mniej więcej na środku (był jakiś laptop, który miał touchpada
    z lewej strony - wtf?), najlepiej Synaptics

    - dysk bez znaczenia (mam swój SSD, który tam przełożę)

    - grafika bez większych wymagań - jedynie taka, żeby odtwarzała filmy w
    wysokiej rozdzielczości (nie gram w gry, ale odtworzenie filmu z
    rejestratora samochodowego albo z telefonu w oryginalnej rozdzielczości
    na Amilo gwarantuje mi przycięcie kompa i skakanie filmu z komunikatem
    "your system is too slow to play this", zawsze muszę sobie najpierw
    przekodowywać)

    - łatwość w dostępie do radiatora (wiadomo że wentylację trzeba czasami
    wyczyścić, a nie mam ochoty odkręcać pierdyliarda śrubek, żeby dostać się
    do radiatora)

    - jakaś dobra, trwała marka (nie wiem jakie są najtrwalsze) - wolę laptopa
    słabszego, ale markowego, niż dobrego, który rozpadnie się po dwóch latach,
    jak FS; mam dobre doświadczenia z Dellami, ale nie zamykam się na inne firmy

    - czas pracy na baterii bez znaczenia (95% czasu, jak nie więcej, używam
    laptopa na zasilaczu)

    - możliwość podłączenia do TV - idealne byłoby HDMI albo DisplayPort, ale jak
    nie będzie albo będzie tylko VGA, to trudno - to po prostu miły dodatek

    Laptop nie musi być najnowszy, ale najlepiej żeby był gdzieś do dostania
    nieużywany.

    Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"

  • 2. Data: 2015-09-09 18:02:38
    Temat: Re: Jaki laptop (klaw. wyspowa, Linux)?
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2015-09-09 o 14:51, Gof pisze:
    > Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?
    A ile cali to ma mieć?
    Ja bym celowal w używanego Dell E6520/E6420

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 3. Data: 2015-09-09 21:50:48
    Od: jad <j...@y...no-spam.com>

    Gof wrote:
    > To, co jest dla mnie ważne, to:
    (ciach długa lista)

    Sager/Clevo w740su (sprzedawany pod różnymi nazwami/markami) ma to wszystko.
    Przesiadłem się kilka tygodni temu, kupując "barebone" (bez SSD i RAM)
    za ok. $800. Sid śmiga.
    Jedyny problem to dostęp do wnętrzności, włącznie z baterią - trzeba
    odkręcić całe dno (~20 śrubek).

    Jarek (Jad)

  • 4. Data: 2015-09-10 09:38:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Gof" <g...@s...invalid> wrote in message
> [...]
    > niego ok. 2 tys. zł, jak będzie naprawdę super to maksymalnie 2.5 tys. Może
    [...]
    > - klawiatura wyspowa - ludzie tak na niej psy wieszają, a ja odkąd pierwszy

    to moze byc problem bo to raczej tylko x1, x230, t440

    http://www.thinkwiki.org/wiki/ThinkWiki

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2015-09-10 17:59:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 9 Sep 2015 12:51:39 +0000 (UTC), Gof napisał(a):

> [...]
    > niego ok. 2 tys. zł, jak będzie naprawdę super to maksymalnie 2.5 tys. Może
    (ciach...)
    > Laptop nie musi być najnowszy, ale najlepiej żeby był gdzieś do dostania
    > nieużywany.
    >
    > Da się coś takiego znaleźć w tym budżecie?

    Ja bym celował w poleasingowego Della Lattitude E6410 z matrycą 1440×900.

    [ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach ]
    [ możesz śmiało zapomnieć. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 6. Data: 2015-09-12 16:37:55
    Od: " 666" <...@...6>

    A to dowolny supermarket, między ziemniakami a butami do biegania za 19,95-
    Widział ktoś w markecie lapka z porządną klawiaturą??

    -----

  • 7. Data: 2015-10-09 14:43:31
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Tasiorsa <t...@p...fm> wrote:

    > A ile cali to ma mieć?

    Ok. 15.

    > Ja bym celowal w używanego Dell E6520/E6420

    On nie ma klawiatury wyspowej...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2015-10-09 14:43:58
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:

    > Ja bym celował w poleasingowego Della Lattitude E6410 z matrycą 1440×900.

    Też nie ma klawiatury wyspowej.

  • 9. Data: 2015-10-09 22:28:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 9 Oct 2015 12:43:58 +0000 (UTC), Gof napisał(a):

    > Też nie ma klawiatury wyspowej.

    Co jest do przeżycia biorąc pod uwagę całą resztę. :)

    [ Bras: When nobody knows nothing... somebody knows something. ]
    [ ("CSI 9x23 Hog Heaven") ]

  • 10. Data: 2015-10-11 00:26:58
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:

    > Co jest do przeżycia biorąc pod uwagę całą resztę. :)

    Nie, akurat klawiatura wyspowa to mój warunek :) nie chcę innej.