  • 11. Data: 2013-02-21 22:06:53
    Temat: Re: modem do aero2
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Thu, 21 Feb 2013 21:40:07 +0100, "Q" <n...@s...org> wrote:

    >Nie wiem jak ten z Ery, ale ten z Play
    >trzeba jeszcze "odblokowac" (nie chodzi o simlock).
    >Robi to komenda:
    >AT^SYSCFG=2,2,3FFFFFFF,1,2

    No może i było trzeba, na starych kartach na nowych które wysłali po
    1.10.2012r nic nie musiałem robić oprócz wprowadzenia apn, w każdym
    razie nawet jeśli to jest to wszystko bardzo proste do zrobienia.
    Jeśli ktoś nie potrzebuje udziwnień typu wifi itd to cenowo naprawdę
    się opłaca jeśli ktoś chce mieć nowy modem z gwarancją bez simlocka.
    Co do e173 to jest to modem niezgodny z regulaminem aero2 (kat.8
    wymagana w aero jest kat.10) ale sami go w salonie sprzedają więc coś
    jest z nimi nie tak.
    E3131 jest kat. 10 czyli zgodny z ich regulaminem cokolwiek miałoby to
    znaczyć.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-02-21 22:53:38
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 21.02.2013 22:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail n...@n...neostrada.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > ? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
    > Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

    tak. może kupisz tablet z biedronki. po co? żeby robić to samo co na
    telefonie ale na 10 calach. wtedy lepiej jest mieć modem który "gada" z
    tabletem i routerem, niż mieć modem który spełnia 101% wymagań, ale
    działa tylko z win xp...

    ToMasz

  • 13. Data: 2013-02-21 23:45:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dizel" 0...@4...com

    > Jeśli ktoś nie potrzebuje udziwnień typu wifi itd to cenowo naprawdę
    > się opłaca jeśli ktoś chce mieć nowy modem z gwarancją bez simlocka.

    IMO najlepszym rozwiązaniem jest stosowny smartfon. Może nawet być
    używany. Udostępnia dostęp do netu i po USB, i po WiFi, a WiFi jest
    raczej użytecznym łączem. Jeśli ktoś nie ma WiFi w komputerze, to
    maluteńki dongielek z 802.11 n kosztuje ze 3 dychy i jest użyteczny. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-02-22 02:06:32
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > maluteńki dongielek z 802.11 n kosztuje ze 3 dychy i jest użyteczny.

    Od malutkiego dongle'a polecam bardziej TP-Link TL-722N. Zasieg o wiele
    lepszy, transfer przypuszczalnie rowniez.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 15. Data: 2013-02-22 02:12:54
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Co do e173 to jest to modem niezgodny z regulaminem aero2 (kat.8
    > wymagana w aero jest kat.10) ale sami go w salonie sprzedają więc coś
    > jest z nimi nie tak.

    W salonie Aero2?!
    Niezle.

    > E3131 jest kat. 10 czyli zgodny z ich regulaminem cokolwiek miałoby to
    > znaczyć.

    To znaczy, (ogolnie) ze jest szybszy.

  • 16. Data: 2013-02-22 02:14:30
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > ? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
    > Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

    A jakie jeszcze zlacza takie modem ma?

  • 17. Data: 2013-02-22 02:15:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "astro" kg6gao$g3k$...@p...wsisiz.edu.pl

    > Od malutkiego dongle'a polecam bardziej TP-Link TL-722N. Zasieg o wiele lepszy,

    Sprawdź, zanim [bardziej?] polecisz. :) [w kosmos?]

    > transfer przypuszczalnie rowniez.

    Zwłaszcza transfer w Aero2 jest istotny! ;)

    Aero2 nie więcej niż D_512 kb/s i U_256 kb/s
    802.11 b w sumie teoretycznie około 11 Mb/s
    802.11 g maksymalnie około 2 MB/s w każdą stronę
    802.11 n na 2.4 GHz kilka MB/s w każdą stronę

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-02-22 02:30:23
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Budzik wrote:
    > Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

    Niektore Access Pointy obsluguja modemy GSM po USB. Np SAGEM FAST 2704,
    Netia Spot czy TP-Link TL-MR3220. W wielu innych modelach z portem USB
    rowniez mozna to osiagnac po instalacji alternatywnego firmware.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 19. Data: 2013-02-22 03:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > telefonie ale na 10 calach. wtedy lepiej jest mieć modem który "gada" z
    > tabletem i routerem, niż mieć modem który spełnia 101% wymagań, ale

    Po co mieć ruter to ja wiem. Aczkolwiek sprzet jest dla osoby, która raczej
    poza komputerem z netu nie korzysta.
    Natomiast zdziwiłem się tym ruterem z USB - obejrzałem swój i nie ma :)
    Nie wiedziałem, że nowe mają.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 20. Data: 2013-02-22 04:03:00
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Q wrote:
    > W salonie Aero2?!
    > Niezle.

    http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-chodzi-z-hspa-ka
    tegorii-10.html
    http://jdtech.pl/2013/02/aero2-dodalo-do-listy-rekom
    endowanych-niezgodny-z-regulaminem-modem.html
    http://jdtech.pl/2012/12/salon-sferii-oferuje-modemy
    -niezgodne-z-regulaminem-aero2.html

    Swoja droga sa tez przenosne modemy 3G pracujace jako hotspot WiFi,
    zasilane bateryjnie.
    Np ZTE MF60, Huawei E586Bs-2.

    Inny Access Point z obsluga modemow 3G: Sapido GR-1736.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info