    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: mocowanie aparatow do uprzezy
    Date: Thu, 29 Jul 2010 20:00:52 +0200

    "Andrzej Makarczuk" <m...@g...com> wrote:

    > Nosiłem i noszę ze sobą aparat podczas wspinania.
    [...]
    > Jeden z pamiątkowych filmików nakręconych w boju, dla zobrazowania
    > warunków w jakich to się odbywa:
    > http://www.youtube.com/watch?v=_WRwc2vsPQ4

    Nieźle, nieźle... :)) (choć niestety, to wszystko tylko do czasu).

    Ale mam pytanie o te drgające kadry - czy to efekt softu do redukcji
    drgań w postprocesie? Bo kadry tak ładnie prowadzone...

    BTW: Przy tak "jeżdżących" granicach kadru pewnie mniej by uwagę
    odwracały obramowania w kolorze typowym dla brzegów samego kadru - w tym
    przypadku jakichś jasnych, pasujących do brudnego śniegu/lodu.

    > W górach _wielokrotnie_ przemokłem do cna (a aparat w workach
    > foliowych zapakowany bezpiecznie nie zrobi ani jednego zdjęcia)

    A trzeba jeszcze dodać, że bez wystarczającej ilości pochłaniacza
    wilgoci może się sypnąć nawet w ogóle nie robiąc zdjęć, np. wskutek
    śniedzenia styków.

    > kilka razy spuściłem plecak. Rozbiłem chyba 4 aparaty.
    >
    > Kupując coś do robienia fotek w górach zakładam od razu, że
    > wcześniej czy później się rozwali. I z tej perspektywy warto patrzeć
    > na wybór sprzętu.

    Hmm, to może coś z segmentu "tough"? Tylko jakość ponoć do bani - tu
    akurat teścik wodoodpornych:
    http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]