-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!newsfeed.straub-nv.de!tudel
ft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feed.xsnews.nl!border-3.ams.xsnews.nl!newsfeed.xs4all
.nl!newsfeed6.news.xs4all.nl!xs4all!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: to <t...@x...abc>
Subject: Re: moc a temperatura zew.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <j9duep$kqg$1@news.onet.pl>
X-No-Archive: Yes
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 09 Nov 2011 13:36:23 GMT
Lines: 20
Message-ID: <4eba81d7$0$5801$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1320845783 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5801 80.52.166.102:56197
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412119
[ ukryj nagłówki ]begin Picia
> Jaki jest wpływ temperatury zewnętrznej na moc silnika w przypadku
> silników wolnossących i doładowanych (a te z kolei z intercoolerem lub
> bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy różnicy 40 stopni zima/lato?
Z różnicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika różnica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym większa). Do tego dochodzi, w
nowocześniejszych silnikach, spora możliwość adaptacji ECU do warunków --
przy niższej temperaturze przyspiesza zapłon. Znaczenie ma też ciśnienie
atmosferyczne (im wyższe tym moc większa), wilgotność (ZTCP im wyższa tym
moc większa) i to pewnie nie wszystko.
Ogólnie, różnice mocy związane z warunkami zewnętrznymi mogą w praktyce
sięgać, myślę, nawet ok. 20% lub więcej jeśli pomiarów dokonamy w
skrajnych warunkach.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=