  • 11. Data: 2011-07-26 20:28:06
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Tuesday, July 26, 2011, 10:14:42 PM, you wrote:

    > Zastanawia mnie, czy jest tu gdzieś głęboko ukryty sarkazm, czy jesteś
    > ekonomicznym analfabetą.

    On czy Ty?

    Mercedes-Benz zrobił błąd i produkował bardzo dobre i trwałe
    samochody. Omal nie zbankrutował na tym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-07-26 20:28:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-07-2011 o 21:55:53 Sylwester Łazar <i...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > gorzej.
    > Żadne dywagacje typu: musimy robić chłam, bo ludzie nie mieli by pracy
    > mnie
    > nie przekonują.
    > Jeżeli społeczeństwo nie chce kupować pralek, bo te co mają się nie
    > psują,
    > nic nie stoi na przeszkodzie, aby w nagrodę pracownicy tych zakładów od
    > najlepszych pralek,
    > przeszli na emeryturę od zaraz np. w wieku 30 lat, chyba że chcą pracować
    > dalej bądź dorobić.
    > Będzie to tańsze dla społeczeństwa niż kupowanie 2 milionów pralek po

    Nie wiem co ty bierzesz, ale odstaw to bo ci się mózg do reszty
    zlasuje, dawno takich pierdoł nie czytałem.
    Nawet wiatka czy polar w przeliczeniu pieniedzy kosztowała
    kilka razy więcej niż 800 zł, nie mówiąc już o rzeszach 30-to letnich
    bezrobotnych.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-07-26 20:33:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-26 22:27, Sylwester Łazar wrote:
    > Z alu?
    > Dziadostwo skoroduje.

    Przeciesz się smieje. Jak bym chciał nie korodująca to bym szukał z
    plastiku ... Sam się zastanawiam czy malowana blacha jest ciągle tańsza
    od wtrysku 1m2 plastiku.

  • 14. Data: 2011-07-26 20:38:37
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Zastanawia mnie, czy jest tu gdzieś głęboko ukryty sarkazm, czy jesteś
    > ekonomicznym analfabetą.
    Nic z tego, chyba że analfabetyzm nie odnosi się do mnie.
    Poczytaj Kolego trochę na temat pieniądza w oderwaniu od datasheet'a
    Na początek proponuję Leopolda Soucy "Fałszerze pieniędzy"
    Proponuję też film "Debt".
    Rysunkowy - łatwo się przyswaja.
    Po tej lekturze łatwiej już zrozumieć.
    Ale to już OT.
    Na razie gratulacje dla ministra Andrzeja Kraszewskiego.
    Nie znam gościa, ale te słowa mają sens.
    W zasadzie jest to jedna z niewielu sensownych wypowiedzi Polaków, jakie
    zarejestrowałem z Brukseli.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 15. Data: 2011-07-26 20:47:12
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie wiem co ty bierzesz, ale odstaw to bo ci się mózg do reszty
    > zlasuje, dawno takich pierdoł nie czytałem.
    Nie wiem skąd się bierze taka agresywna młodzież na naszej grupie,
    więc zadam tylko trzy pytania:
    1) Słyszał kolega o denominacji?
    2) Czy kolega uważa, że problem zakupu jakielkolwiek pralki wiązał się za
    pierwszej komuny z jej ceną w sklepie?
    3) Dla kogo jest tak naprawdę straszna wizja bezrobocia?
    Dla rządu, dla tej niewielkiej grupy osób niezdolnych do jakielkolwiek
    pracy,
    dla mas pracujących, czy dla ludzi na tej grupie dyskusyjnej?
    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 16. Data: 2011-07-26 20:50:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Przeciesz się smieje. Jak bym chciał nie korodująca to bym szukał z
    > plastiku ... Sam się zastanawiam czy malowana blacha jest ciągle tańsza
    > od wtrysku 1m2 plastiku.
    Chyba już nie, ale to zależy ile tego plastiku miałoby być i jakiego.
    Widziałem w Auchanie takie pralki - coś lepsze od frani - z dwoma bębnami,
    plastikowe za 200 czy 300 zł.
    Niestety grubość ścianki <3mm zahamowała moje zapędy :-)
    S.

  • 17. Data: 2011-07-26 20:55:33
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > On czy Ty?
    >
    > Mercedes-Benz zrobił błąd i produkował bardzo dobre i trwałe
    > samochody. Omal nie zbankrutował na tym.
    Dzięki Romek!
    Można Ci pewne rzeczy zarzucić, ale dogłębnej analizy i ciętej riposty,
    tylko pozazdrościć.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 18. Data: 2011-07-26 20:56:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    Tuesday, July 26, 2011, 10:55:33 PM, you wrote:

    > Dzięki Romek!
    > Można Ci pewne rzeczy zarzucić, ale dogłębnej analizy i ciętej riposty,
    > tylko pozazdrościć.

    Pytanie tylko, czy zrozumie i przeprosi, czy będzie dalej udawał
    głupka...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-07-26 21:00:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    > 2) Czy kolega uważa, że problem zakupu jakielkolwiek pralki wiązał
    > się za pierwszej komuny z jej ceną w sklepie?

    Zamiast się na młodzież oburzać, młodzież trzeba uświadomić. Pierwsze
    pralki, jakie się za komuny (o dowolnym numerze) pojawiły w sklepach,
    kosztowały 10 tysięcy i kilkaset złotych. Trzeba było po taką czasem
    trochę odstać, zapisać się na listę albo trafić w gieesie na biednej
    wsi. Ludzie zarabiali wtedy po kilka tysięcy, ale raczej mniej niż
    pięć, lub coś koło tego. Pierwsza pralka, co się u nas w domu zjawiła,
    fabrykowana w Jugosławii, kosztowała około 15 tysięcy. Ale można ją
    było dostać od ręki -- i właśnie dlatego się zjawiła. Ale żeby można
    było kiedyś kupić pralkę za odpowiednik dzisiejszych ośmiu stów, to
    nigdy tak nie było. Nawet Franię. I nic do tego nie ma denominacja.

    Jarek

    --
    Koniom owsa, a żołnierzom wytłumaczyć.

  • 20. Data: 2011-07-26 21:01:51
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Na razie gratulacje dla ministra Andrzeja Kraszewskiego.
    > Nie znam gościa, ale te słowa mają sens.

    W następnym kroku niech Pan Minister z równym zaangażowaniem dobierze
    się do producentów samochodów, moja Toyota ma 20 lat, 270tys. km. i nie
    licząc drobiazgów poza amortyzatorami i klockami hamulcowymi składa się
    z części z których została wyprodukowana a w nowych autach po przebiegu
    150tys. km. pierwsza z brzegu awaria turbosprężarki czy koła
    dwumasowego, w zasadzie nie awaria tylko planowane zużycie generuje
    jednorazowo koszt naprawy większy od wszystkich moich kosztów naprawy
    auta przez 20 lat. I właśnie unia całą parą pracuje nad metodą ukarania
    mnie podatkiem ekologicznym za to że nie kupuje nowego auta co 4 lata
    tylko "truję" środowisko autem nie spełniającym obecnych norm, to że
    korzystam z LPG a przede wszystkim mało jeżdżę nikogo nie obchodzi,
    ważne żebym kupił nowy samochód emitujący o połowę mniej CO2 a potem
    jeździł nim dla zabawy choćby 10 razy więcej rocznie.