  • 21. Data: 2011-07-26 21:07:18
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-26 22:28, RoMan Mandziejewicz
    pisze:

    > On czy Ty?
    >
    > Mercedes-Benz zrobił błąd i produkował bardzo dobre i trwałe
    > samochody. Omal nie zbankrutował na tym.

    Z dupy porównanie.
    Primo: o ile mi wiadomo pralki nie uczestniczą
    w wypadkach drogowych, secundo: nie słyszałem
    też o masowych przejściach na emeryturę
    30-latków pracujących w zakładach Mercedesa.

    P.S. Dajesz dożywotnią gwarancję na swoje
    przetwornice?

    JK

  • 22. Data: 2011-07-26 21:15:23
    Od: Padre <P...@n...net>

    Ale żeby można
    > było kiedyś kupić pralkę za odpowiednik dzisiejszych ośmiu stów, to
    > nigdy tak nie było. Nawet Franię. I nic do tego nie ma denominacja.

    Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym rozumowaniem, przed 25 laty przy
    pracującej jednej osobie w rodzinie z dzieckiem średnia pensja pozwalała
    wielu ludziom na opłacenie czynszu, świadczeń, jedzenia, wczasów w
    Bułgarii i odłożenie 1/5 na PKO, nawet na proporcjonalnie drogą pralkę
    mozna było sobie powoli uskładać. Teraz rodzina w podobnej sytuacji
    nawet nie jeżdżąc na wczasy z pomocą rodziców ledwie wychodzi na zero i
    często nie ma pieniędzy na kilka razy tańsza pralkę.
    Wystarczy przypomnieć sobie jaką część przeciętnej pensji kosztowało
    kiedyś mieszkanie czy jedzenie a jaką teraz. W obecnych czasach dużo
    łatwiej jest z różnych przyczyn spaść "pod kreskę". Taka jest cena
    współczesnej demokracji.

  • 23. Data: 2011-07-26 21:17:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > I właśnie unia całą parą pracuje nad metodą ukarania mnie podatkiem
    > ekologicznym za to że nie kupuje nowego auta co 4 lata tylko "truję"
    > środowisko autem nie spełniającym obecnych norm, to że korzystam
    > z LPG a przede wszystkim mało jeżdżę nikogo nie obchodzi, ważne żebym
    > kupił nowy samochód emitujący o połowę mniej CO2 a potem jeździł nim
    > dla zabawy choćby 10 razy więcej rocznie.

    Jeszcze ważniejsze, żeby ten stary przetopić w hucie na nowy. I pobrać
    do budżetu opłatę ekologiczną od emisji CO2 powstałego w tym procesie.
    Można policzyć ile można w zamian spalić benzyny i ile kilometrów
    przejechać. Wcale mało nie wychodzi.

    Jarek

    PS
    Przecież ten nowy wcale nie emituje połowę mniej CO2, tylko najwyżej
    trochę mniej. To jest ściśle skorelowane ze zużyciem paliwa -- praw
    fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

    --
    Wężykiem, wężykiem.

  • 24. Data: 2011-07-26 21:22:20
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 26.07.2011 22:28, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > On czy Ty?

    To może oświeć mniej z czego mają być sfinansowane emerytury tych 30
    latków? Bo chyba tylko z pierwszej i zarazem ostatniej partii produkcji
    pralek.

  • 25. Data: 2011-07-26 21:24:24
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 26.07.2011 22:56, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Pytanie tylko, czy zrozumie i przeprosi, czy będzie dalej udawał
    > głupka...

    Nie mierz wszystkich swoją miarą.

  • 26. Data: 2011-07-26 21:24:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JK,

    Tuesday, July 26, 2011, 11:07:18 PM, you wrote:

    > Z dupy porównanie.

    Bredzisz.

    > Primo: o ile mi wiadomo pralki nie uczestniczą w wypadkach
    > drogowych,

    Za to trafiają się pierdolnięci użytkownicy.

    > secundo: nie słyszałem też o masowych przejściach na emeryturę
    > 30-latków pracujących w zakładach Mercedesa.

    A o masowych zwolnieniach też nie słyszałeś?

    > P.S. Dajesz dożywotnią gwarancję na swoje przetwornice?

    A niby po co i dlaczego miałbym to robić?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-07-26 21:29:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Tuesday, July 26, 2011, 11:22:20 PM, you wrote:

    > To może oświeć mniej z czego mają być sfinansowane emerytury tych 30
    > latków? Bo chyba tylko z pierwszej i zarazem ostatniej partii produkcji
    > pralek.

    Cóż, nie zrozumiałeś...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-07-26 21:29:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-07-26 21:30:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

> [...]
    > nawet nie jeżdżąc na wczasy z pomocą rodziców ledwie wychodzi na zero
    > i często nie ma pieniędzy na kilka razy tańsza pralkę.

    Temu nie zaprzeczę. Po prostu inna struktura wydatków była i nie da się
    porównywać budżetów domowych. Stałe wydatki były małe, więc z pensji
    coś zostawało (nie wszystkim, byli tacy z pensją tysiąc złotych w latach
    siedemdziesiątych). A to co zostawało, to było zwykle za mało, by coś
    rozsądnego kupić. Więc się odkładało. A jak ktoś wtedy kupił, to do
    dzisiaj pamięta.

> [...]
    > kiedyś mieszkanie czy jedzenie a jaką teraz. W obecnych czasach dużo
    > łatwiej jest z różnych przyczyn spaść "pod kreskę". Taka jest cena

    Jedzenie, wbrew temu co się często mówi, wcale takie tanie nie było.
    Warto zajrzeć choćby do rocznika statystycznego. A mieszkanie, to
    nie kosztowało. To znaczy albo się je "dostało", albo policzyło, że
    na zakup trzeba odkładać ze sto lat i... pojechało gdzieś na jakieś
    winobranie (or compatible), by zarobić w kilka miesięcy.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2011-07-26 21:30:11
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 26.07.2011 23:29, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Cóż, nie zrozumiałeś...

    Sparafrazuję cię:

    Ja czy Ty?