    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: minimalny terminal
    Date: Tue, 18 Mar 2014 11:41:48 +0100

    W dniu 2014-03-18 10:06, Jarek P. pisze:

    > Ooo, nocoty? :) Dokładnie do tego samego dojrzewam (tyle, że u mnie
    > nie o kotłownię chodzi). Raspberry - fajny pomysł, muszę przemyśleć,
    > bo taka opcja z góry rozwiązywałaby inny problem: dostęp do

    Zastanawiam się na ile to faktycznie ma sens. Podpięcie AVR-a do sieci
    lokalnej w dzisiejszych czasach nie jest wielkim problemem. Było kilka
    lat temu, gdy jedynym rozwiązaniem było skorzystanie z RTL8019 i
    programowa emulacja magistrali równoległej. Teraz wystarczy podpiąć
    ENC28J60 przez SPI, ściągnąć jedną z kilku bibliotek do obsługi stosu i
    napisać kilka własnych funkcji pośredniczących w komunikacji. Jak ktoś
    chce, to może użyć nawet scalaka (lub nawet modułu WiFi) ze stosem
    obsługiwanym sprzętowo.

    Linuksowa płytka moim zdaniem jest fajna, gdy trzeba parsować większą
    ilość danych, które niekoniecznie przychodzą do nas w z góry
    przewidzianym porządku. Jednak główną zaletą AVR-a jest dla mnie to, że
    obsłuży tylko to, co mu się napisze. O wiele mniej miejsca na
    potencjalnego buga lub backdoora, niż w "dużym" systemie operacyjnym.