  • Data: 2016-06-06 13:22:13
    Temat: Re: mikrozasilacz
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-06 o 12:42, Piotr Wyderski pisze:

    > Dla zwykłych zenerek owszem, ale czy to jest problem, to
    > zależy od charakterystyki obciążenia. Jeśli obciążeniem
    > jest procesor, który równie dobrze działa w zakresie 1,8..5V,
    > to po co stabilizować lepiej?

    To, że działa przy różnych napięciach nie znaczy, że będzie dobrze
    działał przy napięciu zmieniającym się. Niestety jedno nie oznacza
    drugiego.

    > Bez zenerki obciążenie może zobaczyć zabójcze napięcie,
    > z nią może być ono za niskie. Wolę ten drugi wariant. :-)

    Czyli zenerka jako zabezpieczenie? Trochę mało.

    > W sieci w minutę znalazłem takie na 250uA produkcji Microsemi,
    > ale dostępności detalicznej nie sprawdzałem. Poza tym to nie

    No i to jest kłopot z zenerkami. Jakbyś miał inne parametry, pomysł jest
    super, ale przy zadanych to taki sobie. Zamiast szukania miniaturowej
    zenerki prościej wziąć gotowy scalak klasy MCP1702/1703 (nie mówię że
    akurat te) plus dwa kondensatory - i dużo mniej prądu zeżre, i
    stabilizację zapewni nieporównywalną. Kosztuje podobnie jak ten LND, też
    do dostania "za rogiem", przynajmniej jak ktoś mieszka w Łodzi ;)
    Co innego jakbym miał zrobić stabilizator na 30V zasilany z 200 (piszę
    na pałę bez liczenia).

    > musi być zenerka: w sieci widziałem kiedyś stabilizator IIRC
    > na CA3086 działający od 10uA.

    Popatrz jaki sam ten scalak jest wielki ;)

    > Bardzo. Ponadto jego źródło w tym zastosowaniu znajduje się
    > na potencjale VDD, więc bramka z łatwością może znaleźć się
    > na potencjale ujemnym i być sterowana z MCU, więc ten sam
    > tranzystor można jednocześnie wykorzystać zarówno w charakterze
    > ogranicznika w zasilaczu, jak i modulatora do jednokierunkowej
    > transmisji danych przez sieć zasilającą -- prościej już się
    > chyba nie da. :-)

    No, pomysłów do wykorzystania można mieć sporo.

    Pozdrawiam

    DD