  • 41. Data: 2014-09-15 11:01:08
    Temat: Re: micro Mega hos
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-13 21:09, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Obawiam się, że jest dokładnie odwrotnie. Zajmuję się chromatografią, w
    > 100% prac obecnie publikowanych ciśnienie wyrażane jest w funtach na cal
    > kwadratowy. Wszystkie śrubki mają calowe gwinty, klucze do nich też są
    > calowe. I nikt nawet nie próbuje tego zmienić.

    Zgadza się. Kiedyś szukałem obliczeń do projektowania cyklonów.
    Najwięcej znalazłem na stronkach amerykańskich uczelni. No i średnice
    były w calach, ale wysokości w stopach. Do tego gęstość pyłów bodajże w
    funtach na stopę sześcienną, prędkości też w dziwnych jednostkach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 42. Data: 2014-09-15 21:43:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-09-15 10:52, Mario wrote:
    [...]
    > Jednostki elektryczne mają zazwyczaj dużą literę bo w większości są
    > tworzone od nazwiska. W przypadku rezystancji jest to Ohm. Odwrotność
    > powinna być właściwie mhO ale głupio by to wyglądało :)
    Nie żaden Ohm tylko om. I nie Watt tylko wat. :-D A wielką literą to
    piszemy symbole jednostek a nie ich nazwy. Czyli ? ale om, H ale henr,
    Wb ale weber. AFAIK u anglosasów jest tak samo.

    > Z Ohmami tez nie jest lekko, bo czasami niektórzy jako jednostkę podają
    > małe w. Chyba ma to oznaczać małą omegę.
    E tam, ja obstawiam pospolite lamerstwo i problemy z kodowaniem znaków.

  • 43. Data: 2014-09-15 22:18:40
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 15.09.2014 o 10:34, Mario pisze:
    > /.../ a głupie pindzie w TV, ucząc
    > ludzi jak żyć, promują kalorie. W dodatku gubiąc trzy rzędy wartości.
    > Dieta 1000 kalorii. Jakby im ktoś zaproponował zarobki w wysokości 20
    > czy 50 zł na miesiąc zamiast 50 tysięcy, to od razu dostrzegłyby różnicę.

    E tam, zaproponować po prostu tydzień na diecie 1000 cal dziennie ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 44. Data: 2014-09-15 22:32:08
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-15 22:18, butek pisze:

    > E tam, zaproponować po prostu tydzień na diecie 1000 cal dziennie ;)

    Pół Tic-Taca na dzień :)

    --
    pozdrawiam
    MD