  • Data: 2010-05-26 17:42:02
    Temat: Re: mglistość w programowaniu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bartekltg wrote:

    > Juz ktoryś raz spotykam sie z tym zdaniem. Ale to dziala tylko
    > lokalnie.

    Całkiem sporo projektów obywa sie bez dokumentacji lub ze szczątkową.
    Szczególnie jak są refaktorowane ciągle. Utrzymanie dokumentacji jest
    zbędną czynnością o ile jest dyscyplina pisania w sposób zrozumiały w
    samym języku. Nie jestem przeciwnikiem dokumentacji, ale nie jestem jej
    zwolennikiem dla projektów rozwijanych w locie.

    > 'Co tak naprawde robi ta funkcja(i 10 innych w niej wykorzystywanych),
    > obiekt, kawal programu i po co' sie samo nie skomentuje, jesli jest
    > cos nietrywialnego i dluzszego.

    Jesli jest dłuzszego to:

    a) masz do czynienia z wiedzą specjalistyczną (typu liczenie FFT) i do
    zrozumienia wymagane jest coś poza umiejętnością programowania ogólnego.

    b) masz spieprzony kod typu funkcje po 4 ekrany ifów, while i forów na 7
    poziomach wycinania.

    W pozostałych przypadkach mozna kod pociąć na kawałki, zrobić sensowne
    nazwy, sensowne wzorce, pisać zgodnie ze sztuką. Jesli masz nietypowy
    projekt to trudno o nim dyskutować ogolnie w tym wątku.

    > Co z tego, ze widze ladne liczenia splotu probki z jakas funkcją,
    > jesli w komentarzu nie jest napisane po co?

    Ta wiedza znajduje sie poziom wyżej w metodzie wołającej to coś. Jesli
    jej tam nie ma, to masz problem nawet ze wspomaganiem dokumentacją.