  • 11. Data: 2022-09-08 08:05:17
    Temat: Re: [media] Piesza weszła na przejście
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.09.2022 o 20:25, ii pisze:

    > By podyskutować.

    Oczywiście, ale o czym skoro nie ma wyrażonego swojego stanowiska/zdania?

  • 12. Data: 2022-09-08 08:24:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-09-2022 o 08:04, trybun pisze:

    > No i to go ratuje.
    >
    > Tępa nie tępa.  Mogła nie słyszeć sygnałów, mogły być jeszcze jakieś
    > inne okoliczności

    Były.
    Komórka z której nie wolno jej na przejściu korzystać.

    >które ją bronią.

    A takie to nie....

  • 13. Data: 2022-09-08 12:58:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.09.2022 o 08:24, Cavallino pisze:

    > Komórka z której nie wolno jej na przejściu korzystać.

    Jest to tzw. "trzecia" (czyli g...) prawda.
    Nie wolno korzystać ze wszelkich aparatów w sposób uniemożliwiający
    obserwację sytuacji na drodze. Trzymanie telefonu przy uchu i patrzenie
    na drogę w żaden sposób nie jest sprzeczne z nowym punktem, zawartym w
    prawie o ruchu drogowym:

    Art. 14. Zabrania się:
    [...]
    8) korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego
    podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym
    również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla
    pieszych - w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości
    obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.

    Zwrócę uwagę na konkretne sformułowanie:
    - "w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji"

    Pieszy może gadać bo rozmowa nie przeszkadza w patrzeniu i nic się nie
    powinno wydarzyć. Czyli wprost przeciwnie niż kierowca prowadzący
    pojazd. Kierowca nie powinien rozmawiać, nawet przy pomocy zestawu
    głośnomówiącego lub słuchawki w uchu, bo rozmowa rozprasza. Dwa razy we
    mnie wjechali kierowcy rozmawiający przez telefon. I tłumaczyli się
    identycznie:
    - Panie, tyle lat tak jeżdżę, rozmawiam i nigdy najmniejszej stłuczki
    nawet nie miałem.

    Być może ta piesza nie ma szwagra, który jeździ wyłącznie na czerwonym.
    Dlatego, mając zielone na swoim kierunku, śmiało zawsze korzysta z
    uprawnień, nie bojąc się, że szwagier może jechać.

    --
    -
    Akarm

  • 14. Data: 2022-09-08 13:11:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-09-2022 o 12:58, Akarm pisze:

> [...]
    > obserwację sytuacji na drodze. Trzymanie telefonu przy uchu i patrzenie
    > na drogę w żaden sposób nie jest sprzeczne z nowym punktem,

    A czytałeś na co odpowiedziałeś?
    Bo pytanie było właśnie o czynniki, dzięki którym mogła nie zauważyć
    karetki.
    Idealnie to się wpisuje w ten zakaz, jeśli tym czynnikiem faktycznie
    była komórka.

  • 15. Data: 2022-09-08 16:39:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.09.2022 o 13:11, Cavallino pisze:

> [...]
    > karetki.
    > Idealnie to się wpisuje w ten zakaz, jeśli tym czynnikiem faktycznie

    Nie. Nie komórka.
    Tym czynnikiem było zielone światło na sygnalizatorze.

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2022-09-08 16:47:10
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Akarm w

    > Nie. Nie komórka.
    > Tym czynnikiem było zielone światło na sygnalizatorze.

    Trzy inne osoby nie miały takiego problemu, ale też nie trzymały telefonu
    przy głowie...

    --
    Tomasz

  • 17. Data: 2022-09-08 20:23:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Sep 2022 12:58:34 +0200, Akarm wrote:

> [...]
    > identycznie:
    > - Panie, tyle lat tak jeżdżę, rozmawiam i nigdy najmniejszej stłuczki

    No ale jesli kierowce rozmowa rozprasza, to czemu pieszego nie ?

    J.

  • 18. Data: 2022-09-09 15:40:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Były.
    > Komórka z której nie wolno jej na przejściu korzystać.

    To jest taki przepis? A nie, że nie można z telefonu i to tylko nie mają
    możliwości obserwacji otoczenia? Komórka to nie to samo co telefon.
    Obserwacja to nie to samo co widoczne okazywanie zainteresowania.
    Przejście z sygnalizacją to nie to samo co bez niej. A korzystanie z
    telefonu to nie kręcenie tarczą Tulipana.

  • 19. Data: 2022-09-09 15:44:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.09.2022 o 16:47, Tomasz pisze:
    > Akarm w

    > Trzy inne osoby nie miały takiego problemu, ale też nie trzymały telefonu
    > przy głowie...

    Tak tak, dwie sekundy wcześniej przejściem przejechał rowerzysta. Też
    jej pewnie nie widział. Pieprzysz bzdety nie mające odzwierciedlenia w
    faktach oraz nie mające większego znaczenia.

  • 20. Data: 2022-09-09 15:46:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.09.2022 o 08:05, trybun pisze:

    > Oczywiście, ale o czym skoro nie ma wyrażonego swojego stanowiska/zdania?

    O tym co się wydarzyło.