  • 71. Data: 2022-05-23 20:28:48
    Temat: Re: [media] Akarm pod TIRa.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2022 o 18:59, ii pisze:

    > Inny to jesteś Ty :-)

    Od ciebie - z pewnością:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2022-05-23 20:37:48
    Temat: Re: [media] Gersdorf i wypadek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2022 o 14:26, J.F pisze:

    > Kwestia predkosci.
    > Spogladasz w lusterko - widzisz pusty pas w sensownej odleglosci, i
    > skad masz wiedziec, ze ktos tam hen daleko jedzie sobie 300,
    > i potrzebuje 500m na zatrzymanie?
    >
    > No ale jak jedzie tylko 200, to poczatkowy odstep rzedu 50m powinien
    > wystarczyc.

    Jakby jechał 200 a oni 120 to te 50m to to jakieś 2 sekundy. Zakładając
    że miałby "dotknąć" zderzaka, to musiałby te 80k/h wytracić w dwie
    sekundy. Na oko wychodzi mi opóźnienie większe od g. Nie da rady.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 73. Data: 2022-05-24 10:05:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 20:37:48 +0200, Shrek wrote:

    > Jakby jechał 200 a oni 120 to te 50m to to jakieś 2 sekundy. Zakładając
    > że miałby "dotknąć" zderzaka, to musiałby te 80k/h wytracić w dwie
    > sekundy. Na oko wychodzi mi opóźnienie większe od g. Nie da rady.

    Ale po 2s oni sie odsuna o kolejne 60m ..

    Taka tam wzglednosc - jesli do zwolnienia z 80 do 0 trzeba powiedzmy
    40m, to do zwolnienia z 200 do 120 z tym samym opoznieniem trzeba 40m
    poczatkowego odstepu od poprzedzajacego pojazdu.
    Tyle z samej dynamiki, bez czasow reakcji itp.

    Gorzej, jak ten pojazd tez zacznie hamowac.

    J.

  • 74. Data: 2022-05-24 19:39:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 10:05, J.F pisze:

    > Ale po 2s oni sie odsuna o kolejne 60m ..

    Faktycznie - zapomniałem o paradoksie zenka:P

> [...]
    > poczatkowego odstepu od poprzedzajacego pojazdu.
    > Tyle z samej dynamiki, bez czasow reakcji itp.

    Wydaje mi się, że "błąd" tkwi w założeniu tego samego opóźnienia przy
    200-80 jak i 80-0. Nie mówiąc już o tym, że motocykle generalnie słabiej
    hamują (zwłaszcza te bez ABSu ale ten pewnie miał)

    > Gorzej, jak ten pojazd tez zacznie hamowac.

    Hamował ale już po fakcie. NIe zauważył i był ciekawy czego nie zauważył:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2022-05-24 21:37:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    X-37B :P

  • 76. Data: 2022-05-25 06:43:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 21:37, r...@k...pl pisze:

    > X-37B :P

    Ale z przejażdzką ciężko bo on chyba bezzałogowy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2022-05-25 10:44:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 May 2022 06:43:10 +0200, w <628db3de$0$495$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale z przejażdzką ciężko bo on chyba bezzałogowy:P

    A kto mówił, że ma być załogowy?
    Załogowy się robi.

  • 78. Data: 2022-05-25 17:37:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-23-maja-2022 o 14:18, J.F pisze:
    > A kierowca zaskoczony widokiem raczej wiecej namiesza niz powie..

    Gdyby wrak przeleciał mi przed maskę NA PEWNO BYM SIĘ ZATRZYMAŁ.

    Moje zeznanie może kogoś niesłusznie posądzonego (tak się zdarza)
    uratować przed więzieniem.

    To są poważne sprawy.

    Nie mierz innych swoją miarą.

    Gdyby wrak był za mną kilkaset metrów moje zeznania nic by nie dały bo
    nie mógłbym określić np. miejsca.

    Ale w omawianym przypadku ZATRZYMAŁBYM SIĘ i zeznawał.

  • 79. Data: 2022-05-25 17:38:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-23-maja-2022 o 14:18, J.F pisze:
    > Nie nadajesz sie na ochroniarza

    A na uczciwego obywatela?

  • 80. Data: 2022-05-25 17:39:56
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-22-maja-2022 o 17:44, cef pisze:
    > A Ty ostatnio jechałeś i nie udzieliłeś.

    Wróżbita Maciej?