  • 1. Data: 2010-08-27 07:29:52
    Temat: [mechanika] ladowarka 'awaryjna'
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    kupilem 'ladowarke awaryjna'

    http://allegro.pl/awaryjna-ladowarka-gsm-z-baterii-1
    xaa-i1179287149.html

    takie cus.

    w zasadzie dziala, ale z paluszka ni-mh 'daje' jedynie ~250mA, a to troche
    za malo dla wiekszosci telefonow :/ nokie po chwilce stwierdzaja 'nie
    laduje' ...

    probowalem podlaczyc dwa paluszki szeregowo, i wtedy jest OK.

    pozostaje niestety problem 'mechaniczny' tzn. przydala by sie rurka
    'przedluzajaca' ten gadzet zeby dalo sie wlozyc dwie baterie (nagwintowana z
    dwoch stron...)

    niby problem prosty, ale nie mam jak/gdzie tego wykonac... ktos moze
    przerabial podobny problem? ew. ma pomysly jak elektrycznie zwiekszyc
    sprawnosc takiego wynalazku (troche watpie czy to w ogole mozliwe, no i
    wolalbym uniknac rozbierania 'obudowy')

    i tak, ogolnie to to jest badziew , tzn. prosciej uzyc koszyczka na 4 AA i
    miec z glowy, ale kusi zwartosc i przenosnosc tegoz ... jeden/dwa paluszki w
    podrozy zawsze mozna skads skombinowac... cztery... w dodatku wszystkie
    sprawne - trudniej ;)

  • 2. Data: 2010-08-27 09:21:20
    Temat: Re: [mechanika] ladowarka 'awaryjna'
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 09:29:52 +0200, Piotr "Curious" Slawinski wrote:
    >kupilem 'ladowarke awaryjna'
    >http://allegro.pl/awaryjna-ladowarka-gsm-z-baterii-
    1xaa-i1179287149.html
    >[..]

    No co - nie wiesz jak ? McGyver zawsze uzywal tasmy klejacej :-)

> [...]
    >podrozy zawsze mozna skads skombinowac... cztery... w dodatku wszystkie

    Rozciac, przymocowac do koszyka na dwa paluszki :-)

    To plastik ? Chyba bym przecial na pol i przedluzal rurke. Ale troche
    niewygodne by wyszlo.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-27 09:23:04
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisal w wiadomosci news:4c776a0f$0$20994$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    xaa-i1179287149.html
    > takie cus.
    > w zasadzie dziala, ale z paluszka ni-mh 'daje' jedynie ~250mA,

    Sprzedawca napisal wyraznie, ze ladowarka pracuje od 1.2V, wiec do
    stosowania pojedynczych akumulatorów Ni-MH raczej sie nie nadaje.
    Jesli chodzi o obudowy do wpisz w wyszukiwarce: "pojemnik na baterie aa" z
    tym, ze glównie w sprzedazy sa "koszyki" tzn. pojemniki otwarte.

  • 4. Data: 2010-08-28 15:05:51
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    J. F. wrote:

> [...]
    >
    > Rozciac, przymocowac do koszyka na dwa paluszki :-)
    >
    > To plastik ? Chyba bym przecial na pol i przedluzal rurke. Ale troche

    aluminium.
    myslalem o rozcieciu i wlutowaniu kawalka innej rurki , ale problem w tym ze
    najpierw trzebaby zdjac plastik na gorze (z elektronika).

    generalnie najprosciej wydaje sie po prostu dokupic gdzies (no wlasnie ...
    gdzie?) ew dorobic (lokalnie nie bardzo mam gdzie) kawalek rurki z dwoma
    gwintami , jednym nakrecanym na rurke, drugim do nakrecania 'zatyczki'
    baterii. temu pytam czy ktos nie przerabial tematu, urzadzenie wydaje sie
    dosc popularne :) byc moze ktos juz wytaczal w jakiejs firmie 'extender' i
    mozna po prostu zamowic wiecej :) ew. wie z 'czesci' jakiego innego
    urzadzenia mozna skorzystac (np. moze jakas latarka alu na 2 AA?)

    lokalnie to niestety nawet nie mam gdzie kupic kawalka aluminiowej rurki o
    podobnej (a wlasciwie jakiejkolwiek) srednicy... :/

  • 5. Data: 2010-08-28 20:07:34
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

> [...]

    > pozostaje niestety problem 'mechaniczny' tzn. przydala by sie rurka
    > 'przedluzajaca' ten gadzet zeby dalo sie wlozyc dwie baterie (nagwintowana

    hum, poki co znalazlem takie cos :

    http://allegro.pl/latarka-alu-luxeon-led-5w-regulowa
    na-dlugosc-
    i1207529444.html

    oczywiscie jeszcze nie wiem czy gwint 'ekstendera' bedzie pasowac do mojej
    zabawki... znajac zycie nie :/