    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: matryca CCD
    Date: Fri, 26 Mar 2010 16:08:54 +0100

    Papa5merf wrote:

    > właaśnie naprawiam stary aparat po jakimś upadku, wygląda na to że jest
    > problem z matrycą CCD (zdjęcia jakoś dziwnie rozmazane i zasmużone i
    > przebarwione), jak kupię porządną lupę to zobaczę czy matryca nie jest
    > przypadkiem pęknięta, albo złamany jakiś drucik łączący,

    Nie zobaczysz, za małe.
    Co to za aparat? Matryce Sony z pewnego okresu, montowane również w
    Canonach, Nikonach i paru innych markach, miały problem ze szczelnością
    obudowy i bonding szlag trafiał. Matryca jest wtedy do wymiany.

    > matryca leży na taśmie, a taśma na metalowej plytce, nie wiem czy trakując
    > to gorącym powietrzem nie uszkodzę szkiełka matrycy, albo samej plastikowej
    > taśmy, wie ktoś jakie taka taśma mikropaskowa wytrzymuje bezpiecznie
    > temperatury, praz jak na takim czymś odświerzyć luty?:O)

    odświeŻyć. odświeŻyć luty. O ile szkło matrycy jest szkłem, to jest dość
    odporne, ale ma delikatną powierzchnię, więc musisz ją osłonić. Poza
    tym, może być tak, że z matrycą zintegrowany jest na dwustronną taśmę
    klejącą mocowany filtr IR - to nie wytrzyma lutowania hot airem. Ale nie
    sądzę, żeby to były luty około matrycy...

    --
    Marek Lewandowski