    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: matryca CCD
    Date: Fri, 26 Mar 2010 16:54:40 +0100

    Papa5merf wrote:

    > właaśnie naprawiam stary aparat po jakimś upadku, wygląda na to że jest
    > problem z matrycą CCD (zdjęcia jakoś dziwnie rozmazane i zasmużone i
    > przebarwione), jak kupię porządną lupę to zobaczę czy matryca nie jest
    > przypadkiem pęknięta, albo złamany jakiś drucik łączący, w każdym razie na
    > razie podejrzewam oderwanie się jakiegoś lutu i nie zabardzo wiem jak się
    > zabrać do odświerzenia tych lutów?:O)
    > matryca leży na taśmie, a taśma na metalowej plytce, nie wiem czy trakując
    > to gorącym powietrzem nie uszkodzę szkiełka matrycy, albo samej
> [...]

    okienko zwykle jest szklane, ale czasem jest na nim od razu filt
    podczerwieni (czasem szklany, czasem nie...)

    innymi slowy samej matrycy nie uszkodzisz, ale moze sie stopic ten filtr (o
    ile jest. filtr mozna czasem sobie zdjac to kamerka zyska na uroku - bedzie
    robic ciekawe zdjecia ;)

    ad tasmy - skoro chinczyk ja przylutowal to do lutowania jest przystosowana
    ;) dla pewnosci stestuj goraca lutownica z ktoregos boku gdzie nie ma
    sciezek - jesli to takie zoltawe cos to powinno dac rade.