  • 231. Data: 2020-04-14 14:05:41
    Temat: Re: maseczki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:961fa11b-def5-47c3-94b4-4d638f306112@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 11:42:23 UTC+2 użytkownik Budzik
    napisał:

    >Jakso masowo w Polsce lasów się nie wyrzyna pod uprawe kukurydzy dla
    >wołowinek.
    >Ponoć wręcz lasów w Polsce systematycznie przybywa
    >https://www.lasy.gov.pl/pl/nasze-lasy/polskie-lasy

    Bo u nas sa Lasy Panstwowe. I sobie nie pozwola zabran ani kawalka.
    A gdzie indziej rolnik chce ziemi uprawnej, jesli przynosi wiekszy
    zysk niz las.

> [...]
    >Od urodzenia do przełomu wieków na małym gospodarstwie rolnym
    >mieszkałem
    >Tak średnio rocznie to tam 10-15 krów mieliśmy i 2*10 swiń
    >Jeśli mnie pamięć nie myli to roczna krowa ma z 300kg
    >Półroczna świnia ponad 100kg jak trafia do ubojni
    >więc tak z grubsza to "produkowaliśmy z 5000kg wołowiny+ 2000kg
    >wieprzowiny. Kilkadziesiąt kur czy innych kaczek pominę

    >Zwierza żarły to co nam na polach urosło
    >Pół mieliśmy 15ha. Wszystkiego nie dały rady zjeść bo nadwyżki zboża
    >i ziemniaków sprzedawaliśmy i całkiem przyzwoicie się nam wtedy żyło

    Ale wody, ile wody trzeba bylo im codziennie nalac ? :-)

    google podpowiada, ze taka krowa to ze 100 litrow dziennie, przez rok
    sie uzbiera 36 tys litrow.
    Czyli po odjeciu kosci i skory - ze 200l na kg miesa.

    Nie wiem
    podejrzewam że zalezy kto jak mocno lobbuje

    >Wszystko jest raczej dyskusyjne
    >Smog(od aut czy nie od aut, od kotłów stałopalnych czy nie itp),

    A tymczasem w Indiach widac Himalaje, co sie wczesniej nie zdarzalo
    :-)

    J.

  • 232. Data: 2020-04-14 14:14:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Apr 2020 05:02:19 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Kris

    Przecież idzie do kościoła :)

  • 233. Data: 2020-04-14 14:24:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-04-2020 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    hce-zmienic-zalec

    > Z tymi maseczkami to sprawa jest taka nie do konca.
    > Bo rzeczywiście jak bedziesz cały dzien w jednej chodził to nic dobrego z
    > tego nie bedzie.
    > Trzeba zakrywac tylko tam gdzie potrzeba i robić to swiezym materiałem a
    > nie przez 10h ta sama jedna maseczka chirurgiczna.
    >
    > Ponoc od czwartku u nas beda obowiazkowe w miejscach publicznych.
    > Mam nadzieje ze to nie oznacza ze na spacer również...?

    Nie oznacza, bo spacer jest zakazany, więc bez różnicy.
    A dla tych dla których nie jest to oznacza, bo przestrzeń spacerowa jest
    właśnie publiczna.

    Wybraliśmy sobie kretynów uwielbiających zamordyzm, to teraz mamy za swoje.

  • 234. Data: 2020-04-14 14:29:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 14:15:47 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Przecież idzie do kościoła :)

    Z tymi kościołami to tez fajnie przygrali.
    5 osób jednocześnie gdzie w byle osiedlowym małym sklepiku więcej legalnie może być.
    Ja tam akurat nie korzystam to mi to rybka ale widzę ze jakoś wyjątkowo durnie
    zrobili limit 5 osób.
    Obok mam Żabkę.
    Powierzchnia sklepu ze 30 metrów pewnie, wolnej przestrzeni jakieś pojedyncze metry
    kw.
    Do tej pory 1 kasa była wiec 3 osoby jednocześnie mogły tam wleźć. Dzisiaj widzę że
    kasę bezobsługową(monitor dotykowy) zamontowali i już może wleźć 6 osób
    jednocześnie;)

  • 235. Data: 2020-04-14 14:42:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 14:06:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Czyli po odjeciu kosci i skory - ze 200l na kg miesa.

    No to jeszcze szukaj brakujące 14300 litrów/kg;)

  • 236. Data: 2020-04-14 15:35:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 13:59:59 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Moze w PL nie, ale np w ameryce południowej?
    > Min własnie pod hodowle wołowinki.

    A w Chinach przez ostatnie ćwierć wieku przybyło 500 tys km? lasów czyli niemal jedną
    trzecią, z 1,5 mln km? do ponad 2 mln km
    W Indiach ponoć również lasów przybywa w szybkim tempie.

    A tutaj ciekawostka
    https://holistic.news/poczatek-ery-globalnego-zalesi
    enia/

    "Z analiz amerykańskiej agencji kosmicznej NASA wynika, że od początku nowego
    tysiąclecia powierzchnia terenów zielonych na Ziemi wzrosła o 5 proc. - czyli o ponad
    0,5 mld ha. Jest to obszar równy powierzchni lasów deszczowych Amazonii."

  • 237. Data: 2020-04-14 16:08:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-14 o 03:44 -0700, Kris napisał:
    > Wyżej Mateusz pisze ze we Francji jakiś lekarz ma duże osiągnięcia w
    > leczeniu koronawirusa. Zapewne sa tacy lekarze co to podważają.

    Czuję się wywołany. Akurat dziś Dr. Raoult podał kilka świeżych
    informacji* na kanale youtube swojej instytucji. Podaję streszczenie,
    być może kogoś temat interesuje:

    1. Covid19 nie ma (we Francji) wpływu na statystyczną śmiertelność
    ludzi. Poważniejsze kryzysy miały miejsce w 1997, 2000, 2009 i
    2017, ale o tych nikt jakoś nie mówił. "Ilość zmarłych na nCov w 2020
    jest niska w porównaniu z ilością zgonów spowodowanych w 2017
    przez grypę H3N2 w analogicznym okresie grudzień-marzec"

    2. Statystyki wskazują na to, że nCov może zniknąć przed latem (w
    domyśle: zupełnie możliwe że wróci na jesień). Dr Raoult mówi, że to
    dość banalne, aczkolwiek nie systematyczne, zachowanie wirusowych chorób
    układu oddechowego (w domyśle: ta cała kwarantanna narodowa jest psu
    na budę).

    3. Dr. Raoult zaaplikował na dziś dzień swój protokół już 2628 chorym,
    z czego 10 zmarło. "Nikt na świecie nie ma tak spektakularnych wyników
    jak my. Ja jestem bardzo zadowolony."

    4. Dider Raoult przewiduje, że kraje biedne (Afrykańskie) poradzą sobie
    sprawniej z Covid19, ponieważ nie będą miały wyboru co do leczenia
    (tj. będą aplikowały jego protokół), a w krajach bogatych odsetek
    śmiertelności będzie większy dlatego, że z jakichś powodów te kraje
    ignorują (jego) tanią, działającą i ogólnodostępną propozycję, w
    dalszym ciągu kombinując z "nowoczesnymi", drogimi i niedziałającymi
    opcjami, których głównym celem jest zwiększenie waloryzacji akcji
    laboratoriów które te opcje sprzedają. Dr. Raoult podaje tutaj przykry
    przykład środka "Remdesivir".

    Tymczasem, wczoraj wieczorem Emmanuel Macron obiecał koniec epidemii na
    11 maja. Do tego czasu wszyscy mają siedzieć w domach i patrzeć na
    pogrążającą się gospodarkę.

    Mateusz

    * https://youtu.be/5gMj6r9t-F4

  • 239. Data: 2020-04-14 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Myśle że szybko ciebie nadgorliwy Pan Władza z błędu wyprowadzi;)

    W sensie jak pojde na spacer? Czy ze bez maseczki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 238. Data: 2020-04-14 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > jednocześnie mogły tam wleźć. Dzisiaj widzę że kasę
    > bezobsługową(monitor dotykowy) zamontowali i już może wleźć 6 osób

    A z drugiej strony w lidlu gdzie tez 3 kasy ale powierzchni w cholere i
    troche moze wejsc 9. Ot logika władzy.
    Ale ponoc juz do tego doszli ze nawet to udało się nieoptymalnie
    zaprojektowac i od czwartku ma być ot metrazu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 240. Data: 2020-04-14 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > A Ty dalej pogrywasz w chujki. Z ortografią.

    Tego wyrazu to ja się juz nigdy nie nauczę. Chyba moja najwieksza zmora.
    :)
    Dzieki za zwrócenie uwagi w ten jakze kulturalny i delikatny sposób.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO