    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: maseczki
    Date: Tue, 14 Apr 2020 16:08:21 +0200
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <d...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <a...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>

    2020-04-14 o 03:44 -0700, Kris napisał:
    > Wyżej Mateusz pisze ze we Francji jakiś lekarz ma duże osiągnięcia w
    > leczeniu koronawirusa. Zapewne sa tacy lekarze co to podważają.

    Czuję się wywołany. Akurat dziś Dr. Raoult podał kilka świeżych
    informacji* na kanale youtube swojej instytucji. Podaję streszczenie,
    być może kogoś temat interesuje:

    1. Covid19 nie ma (we Francji) wpływu na statystyczną śmiertelność
    ludzi. Poważniejsze kryzysy miały miejsce w 1997, 2000, 2009 i
    2017, ale o tych nikt jakoś nie mówił. "Ilość zmarłych na nCov w 2020
    jest niska w porównaniu z ilością zgonów spowodowanych w 2017
    przez grypę H3N2 w analogicznym okresie grudzień-marzec"

    2. Statystyki wskazują na to, że nCov może zniknąć przed latem (w
    domyśle: zupełnie możliwe że wróci na jesień). Dr Raoult mówi, że to
    dość banalne, aczkolwiek nie systematyczne, zachowanie wirusowych chorób
    układu oddechowego (w domyśle: ta cała kwarantanna narodowa jest psu
    na budę).

    3. Dr. Raoult zaaplikował na dziś dzień swój protokół już 2628 chorym,
    z czego 10 zmarło. "Nikt na świecie nie ma tak spektakularnych wyników
    jak my. Ja jestem bardzo zadowolony."

    4. Dider Raoult przewiduje, że kraje biedne (Afrykańskie) poradzą sobie
    sprawniej z Covid19, ponieważ nie będą miały wyboru co do leczenia
    (tj. będą aplikowały jego protokół), a w krajach bogatych odsetek
    śmiertelności będzie większy dlatego, że z jakichś powodów te kraje
    ignorują (jego) tanią, działającą i ogólnodostępną propozycję, w
    dalszym ciągu kombinując z "nowoczesnymi", drogimi i niedziałającymi
    opcjami, których głównym celem jest zwiększenie waloryzacji akcji
    laboratoriów które te opcje sprzedają. Dr. Raoult podaje tutaj przykry
    przykład środka "Remdesivir".

    Tymczasem, wczoraj wieczorem Emmanuel Macron obiecał koniec epidemii na
    11 maja. Do tego czasu wszyscy mają siedzieć w domach i patrzeć na
    pogrążającą się gospodarkę.

    Mateusz

    * https://youtu.be/5gMj6r9t-F4