-
31. Data: 2014-01-23 11:48:15
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-23, Maciek <m...@n...pl> wrote:
> W dniu 2014-01-22 21:34, a...@g...pl pisze:
>> Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)
> Odpowiedzią będzie konieczność okresowej autoryzacji integralności
> oprogramowania samochodu przez internet, pod rygorem aktywacji systemu
> autodestrukcji ;-)
>
Albo jak w Windowsach. Wsiadasz rano a tutaj - oprogramowanie samochodu
wymaga aktywacji i do wyboru:
- aktywuj przez internet
- aktywuj przez telefon
- zrobie to pozniej, wysiadz i zamknij samochod
;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
32. Data: 2014-01-23 11:58:30
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2014-01-23 11:48, AZ pisze:
> On 2014-01-23, Maciek<m...@n...pl> wrote:
>> W dniu 2014-01-22 21:34, a...@g...pl pisze:
>>> Potem z netu zasysasz cracka i masz full wypas auto ;-)
>> Odpowiedzią będzie konieczność okresowej autoryzacji integralności
>> oprogramowania samochodu przez internet, pod rygorem aktywacji systemu
>> autodestrukcji ;-)
>>
> Albo jak w Windowsach. Wsiadasz rano a tutaj - oprogramowanie samochodu
> wymaga aktywacji i do wyboru:
> - aktywuj przez internet
> - aktywuj przez telefon
> - zrobie to pozniej, wysiadz i zamknij samochod
>
> ;-)
Ew.
- Padłeś ofiarą piractwa. Zgłoś się na najbliższy posterunek Policji.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
33. Data: 2014-01-23 12:13:34
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
news:op.w93btmqsctg864@hopeit.linksys...
W dniu 22.01.2014 o 13:28 Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> pisze:
> Od dawna w wielu autach instalacje elektryczne są robione na wyrost, tzn.
> całe okablowanie pod gadżety jest gotowe fabrycznie i wystarczy je
> podłączyć, aktywować funkcję kompem i ma działać.
>Ale przyznasz chyba, że co innego dać trochę kabli na wyrost ale nie
>montować danego urządzenia a co innego zamontować i podłączyć wszystkie
>elementy a jedynie wyłączyć je programowo.
Podałem przykład BMW z webastem, gdzie producentowi specjalnie to nie
przeszkadzało.
A jeżeli chodzi o inne gadżety, to wg Ciebie ile kosztuje producenta np.
manetka tempomatu, czy mata grzewcza? Można się domyślać patrząc na ceny
zamienników. Obstawiam, że te koszty można śmiało pokryć z likwidacji
wielokrotności lub zmian na liniach produkcyjnych, obsługi produktu, czy
skalą zamówień i przygotowania różnych wersji tych samych elementów.
Wg Ciebie dlaczego producenci praktycznie nie pozwalają obecnie dokupić
pojedynczego elementu wyposażenia, tylko każą kupować pakiety?
Z co najmniej dwóch powodów: po pierwsze mogą brać więcej kasy za dodatki, z
drugiej strony minimalizują koszty produkcji, bo na linii ustawiają że
danego dnia schodzi konkretne wyposażenie dzięki czemu szybciej i łatwiej
montuje się im samochód.
Jeszcze łatwiej by im było montować jedną wersję auta, tylko do tej pory
ludzie nie akceptowaliby sytuacji, że połowa przełączników w samochodzie
jest "martwa", przez co "magicy" szybko znaleźliby sposób, żeby włamać się
do jednostki sterującej i aktywować wszystko za friko.
W dzisiejszych czasach model płacenia za to z czego korzystasz wkrada się do
wszystkich dziedzin życia, ludzie zaczęli to akceptować, więc producenci
samochodów też chcą ugryźć kawałek tego tortu.
Wiwo
-
34. Data: 2014-01-23 12:29:13
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2014-01-23 12:13, Wiwo pisze:
> W dzisiejszych czasach model płacenia za to z czego korzystasz wkrada
> się do wszystkich dziedzin życia, ludzie zaczęli to akceptować, więc
> producenci samochodów też chcą ugryźć kawałek tego tortu.
Rozsądny wywód, ale końcowy wniosek nieco skoryguję:
"model płacenia za to, czego nie potrzebujesz i nie korzystasz, ale masz
to w pakiecie" (patrz AC i telefony kom.)
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
35. Data: 2014-01-23 15:44:45
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "BaX" <m...@m...com>
>> Ta fabryczna rzeczywiście jest zintegrowana z samochodem, pokazuje
>> wiele opcji i parametrów, dla odczytania których trzeba sie wpinać do
>> OBD2, ale (przynajmniej jeszcze w 2011 kiedy się tym interesowałem)
>> mapy Polski były z 2007, aaktualizaja koeljny tysiać zeta. Dodatkowe
>> 11 kafli za taką opcję to lekka przesada ;-)
>> Teraz można kupić używkę za ok. 2 kafle, a na ebayu zdarzają się od
>> 600 USD.
>
> Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
> Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?
Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania autem, od
ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania, obrysowych etc.etc po
TV, internet i w końcu NAVI. Samo okablowanie tego waży kilkadziesiąt kg.
-
36. Data: 2014-01-23 16:09:05
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "cef" <c...@i...pl>
BaX wrote:
>> Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
>> Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?
>
> Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania
> autem, od ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania,
> obrysowych etc.etc po TV, internet i w końcu NAVI.
Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
pakiet tych dupereli.
Samo okablowanie
> tego waży kilkadziesiąt kg.
Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
bezprzewodowej?
-
37. Data: 2014-01-23 16:50:25
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "BaX" <m...@m...com>
Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:52e13095$0$2368$65785112@news.neostrada.pl...
> BaX wrote:
>
>>> Czy tu tylko gadżeciarze piszą, czy może ja nie wiem co tracę?
>>> Jakie niesamowite opcje ma nawigacja za dwa kafle?
>>
>> Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania
>> autem, od ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania,
>> obrysowych etc.etc po TV, internet i w końcu NAVI.
>
> Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
> pakiet tych dupereli.
Jest ale monitor "navi" zostaje ewentualnie w zależności od rodzaju navi
jest/był mniejszy/większy
>
> Samo okablowanie
>> tego waży kilkadziesiąt kg.
>
> Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
> bezprzewodowej?
Badziewie to bezprzewodówka
-
38. Data: 2014-01-23 16:54:58
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "cef" <c...@i...pl>
BaX wrote:
>> Samo okablowanie
>>> tego waży kilkadziesiąt kg.
>>
>> Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
>> bezprzewodowej?
>
> Badziewie to bezprzewodówka.
Źle działa? Są jakieś zwisy?
Bo 80 kg kabla to spory ładunek.
-
39. Data: 2014-01-23 17:01:52
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-01-23 16:54, Użytkownik cef napisał:
>>> Samo okablowanie
>>>> tego waży kilkadziesiąt kg.
>>>
>>> Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
>>> bezprzewodowej?
>>
>> Badziewie to bezprzewodówka.
>
> Źle działa? Są jakieś zwisy?
> Bo 80 kg kabla to spory ładunek.
Przesłanie 12 voltów do światełek metodą bezprzewodową ważyło
by z 280kg, badziewie i tyle, przesłanie informacji siecią
poza tym że kosztuje drożej i trwa dłużej czyli też badziewie.
Pozdrawiam
-
40. Data: 2014-01-23 17:12:50
Temat: Re: marketingowego ocipienia ciag dalszy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości
BaX wrote:
>> Np. w BMW wyświetlacz navi jest jednocześnie centrum zarządzania
>> autem, od ustawień komfortu, navi, ogrzewania, kamer cofania,
>> obrysowych etc.etc po TV, internet i w końcu NAVI.
>Czyli nie ma opcji "bez", albo jest jak to już pisano,
>pakiet tych dupereli.
Jest opcja. Wtedy instaluja co innego.
No chyba ze w nowych autach bedzie "chce pan nawigacje ?
prosze podac numer karty kredytowej, wlaczymy w ciagu godziny."
>> Samo okablowanie tego waży kilkadziesiąt kg.
>Straszne badziewie. Nie mają jakiejś komunikacji
>bezprzewodowej?
Zeby sie zaklocaly ? I tak maja CAN. Bez komputera zarowki nie
wymienisz :-)
J.