  • 21. Data: 2009-01-23 13:05:21
    Temat: Re: manualna portretówka do Eos 1000D
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > zobaczylem pare pierwszych zdjec.
    > musze powiedziec , ze mnie nie powalily i nie pisze tego przez
    > przekore.
    > ot jak z heliosa. owszem formalnie nie ma sie do czego przyczepic .
    > ale zwroc uwage na tych zdjeciach na b . male jak to nazwac - w
    > niemczech mowia na to brilianz - czyli cos jak u nas plastycznosc ,
    > czy tez modul przenoszenia kontrastu - brak tej szklistosci . Owszem

    http://oly43club.ru/forum/index.php?act=attach&type=
    post&id=251
    http://oly43club.ru/forum/index.php?act=attach&type=
    post&id=250

    Mówiłem żeby obejrzeć kilka pierwszych stron a nie zdjęć :>

    Takiej separacji nie uzyskasz niczym tańszym niż 85/1.4

  • 22. Data: 2009-01-23 17:27:09
    Od: John Smith <u...@e...net>

    t...@o...pl napisał(a):
    > proszę o sugestie:
    > kupię body Canon1000D + zoom 17-50/2.8 Tamron.
    > Chciałbym mieć jasny,slicznie rysujący obiektyw 50-100mm do portretu.
    > Niekoniecznie brzytwa, ale bokeh ładny. Budżet rzędu 400 pln, więc
    > manual.
    > Może coś z M42 albo Nikona przez przejściówkę ?
    > Canon 50/1.8 i ww Tamronie rysują ostro, ale tło...hmmm
    > A propos, możliwa jest przy manualu na przejściówce praca przy pełnej
    > dziurze (np.1.8), a
    > korpus domknie obiektyw do zadanej przysłony (np.5.6) w czasie
> [...]

    Nikt jeszcze nie wspomniał Jupitera 9 (85/2).
    Otwarty jest nieakceptowalny, ale na /2.8 daje ładny (moim zdaniem) bokeh.

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-01-24 09:40:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Jeśli chodzi o 58/2 to nie wiem, gdzie tam jakieś tworzywa sztuczne...

    Moj (wersja 44K-4) ma jedynie plastikowy pierscien wewnatrz bagnetu, obok
    popychacza przyslony. Szukajac informacji o tej serii szkiel wyczytalem,
    ze nowsze maja wiecej plastiku, w szczegolnosci wersja 7. Ale nie wiem,
    ile w tym prawdy i czy plastikowe sa rowniez czesci "nosne".

    k,

  • 24. Data: 2009-01-26 15:53:07
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Janko Muzykant wrote:

    > Jeśli chodzi o 58/2 to nie wiem, gdzie tam jakieś tworzywa sztuczne...

    Są różne 58/2. O ile np. model 44M-2 jest
    cały metalowy, to nowszy 44M-4 ma chociażby
    plastikową dupkę, pierścień przesłony,
    mordkę...

  • 25. Data: 2009-01-26 16:59:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    jerzy szczudlowski pisze:

    > Są różne 58/2. O ile np. model 44M-2 jest
    > cały metalowy, to nowszy 44M-4 ma chociażby
    > plastikową dupkę, pierścień przesłony,
    > mordkę...

    Sprawdziłem właśnie - aluminiową. Chyba, że są różne takie obiektywy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-01-26 22:08:29
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Janko Muzykant wrote:

    > Sprawdziłem właśnie - aluminiową. Chyba, że są różne takie obiektywy.

    Fakt. pomyłka.