  • Data: 2011-03-20 01:19:46
    Temat: Re: mandat z wideorejestratora x2 - czy tak mozna?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-19 22:52, karkow pisze:
    > hej
    > mialem dzis nastepujaca sytuacje - na drodze krajowej, 2-3km za mniejsza
    > miejscowoscia, zatrzymała mnie policja 'w cywilu' (czarna vectra turbo,
    > woj. podlaskie). Jechalem 115km/h , pomyslalem: ok, zdarza sie, przyjme
    > mandat i po sprawie. Po obejrzeniu nagrania z wideorejestratora okazalo
    > sie ze vectra jechala za mna rowniez w terenie zabudowanym, gdzie
    > poruszalem sie z predkoscia ca 70km/h. Ku mojemy zdziweniu policjant
    > 'zaproponowal' dwa mandaty za kazde przekroczenie... Troche sie
> [...]

    To jest ponoć prawda - mogą jechać dowolnie długo i liczyć punkty. W
    sensie że nic im nie nakazuje zatrzymania kierowcy bezpośrednio po
    wykryciu wykroczenia.
    Jak to się ma do "stania na straży bezpieczeństwa drogowego" to już pan
    rzecznik policji zapytany o to w telewizji nie umiał powiedzieć.

    I jest to jedna z ich praktyk "biznesowych", bo IMO policjant powinien
    mieć obowiązek włączenia kogutów natychmiast jak zobaczy że ktoś
    popełnia wykroczenie - zatrzymać to już może tam gdzie uzna za
    bezpieczne, ale pierwsza sprawa to powinien niezwłocznie uniemożliwić
    dalsze popełnianie wykroczeń.

    Bo jak się ogląda te wszystkie wyścigi które urządzają sobie załogi aut
    z videoradarami, to zastanawiam się kiedy jakiś podpuszczony przez nich
    kierowca kogoś zabije, albo kiedy oni w coś wydzwonią w czasie
    "napędzania" filmowanego.

    Nie raz można spotkać się z relacjami z akcji videoradarów gdzie jeden
    kierowca jest potem karany za kilka wykroczeń. Ale kilka _różnych_
    wykroczeń.
    Czyli np. przekroczenie prędkości, wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu
    i wymuszenie pierwszeństwa - to się jeszcze jako tako trzyma kupy.

    Natomiast sytuacja o której mówisz to już jakiś bełkot.
    Bo przekroczenie prędkości to przekroczenie prędkości - jedno
    wykroczenie gdzie każde się za najwyższe przekroczenie i już.

    Bo idąc tropem tego co piszesz o policjantach, to ktoś kto na
    dozwolonych 50 jechał 72km/h dostanie jeden mandat za przekroczenie o
    20-30km/h.
    Ale jak ten ktoś zwolni do 65km/h, to już dostanie dwa mandaty - drugi
    za jazdę 10-20km/h.