  • 61. Data: 2021-11-22 14:02:57
    Temat: Re: mandat+
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Nov 2021 18:28:06 +0100, ii wrote:

    > Pesymista.

    Pesymista to optymista dobrze poinformowany :-)

    No coz, moze przesadzam - jeszcze nie wszystkie zakrety sa oznakowane
    "niebezpieczny zakret" :-)

    > To to by była prędkość zalecana a nie jest.

    No niekoniecznie - nie ma obowiazku jechac z zalecaną.

    > Samochodu? Przecież samochód samochodowi nie jest równy.

    Drogi.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%8
    7_projektowa

    https://arslege.pl/predkosci-projektowe-drog/k360/a3
    7705/

    > Jest na drodze
    > którą przejeżdżam taka nieoznaczona hopka na której Twizy skacze jak na
    > poligonie a duże samochody w ogóle niczego nie czują. Daleko za znakiem
    > "inne utrdunienia" czy ja on się nazywa z tabliczką "uszkodzona
    > nawierzchnia".

    Bo u nas takie znaki powinny stac na granicach, z tabliczka
    "obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

    No dobra - przesadzam, miewamy rowne drogi :-)

    > Co tam jadę to usiłuję przed nią zwolnić, ale nie udaje
    > się jej wypatrzeć albo próbuję na kolejny raz zapamiętać.

    Zaznacz sobie jakos. Tylko dyskretnie.
    Albo wpisz w nawigacje :-)

    > Z zakrętami
    > jest tak samo. Inaczej jedzie tylnionapędowiec a inaczej przednio.

    Jezdzilem sierrą, jezdzilem FWD ... bardzo podobnie.
    No chyba ze deszcz, czy snieg/lod, to wtedy inaczej.
    Na suchym asfalcie zapas bezpieczenstwa jest ogolnie duzy.

    > warunki to już w ogóle wszystko zmieniają. No ale można np podać kąt
    > zakrętu przekładający się dość dobrze na trudność jego pokonania.

    Ale to nie tylko kąt, co też promien, pochylenie itp.

    >I oznaczyć go właśnie kolorem.

    Tylko co mi da kolor, jesli nie bede wiedzial wiedzial, jak sie to na
    predkosc przeklada ?

    > Zadajesz głupie pytanie.

    Niby dobrze piszesz, ale myslisz, ze przestanie lekcewazyc po kursie?
    Jak za nim jest np 20 lat szybkiej jazdy?

    to sobie youtube obejrzyj :-)

    > Oglądasz np Froga i jaką masz z tego refleksję?

    Zbyt niebezpiecznie, ja bym tak nie pojechal.
    I nawet nie o predkosc chodzi, tylko o to wciskanie.

    Ale ... on wypadku nie mial.
    https://www.youtube.com/watch?v=6YUBjJiF0tE

    wiec pokazywac np to ?
    https://www.youtube.com/watch?v=SaW55jlLOiA

    > Może i z jazdy doszkolić. Byle nie było tak, że ktoś jeździ
    > niebezpiecznie i nie zmienia tego.

    Jezdzi niebezpiecznie a kolizji nie ma. Jak Frog.
    I co z nim zrobic?
    Nic, bo najwyrazniej jezdzi bezpiecznie?

    > Bo generalnie tak jest, że ograniczenia prędkości są z d...y.

    Dopoki cos innego sie nie nalozy ...

    > Nie. Można mieć drobną stłuczkę albo doprowadzić do katastrofy.

    Ale nie lepiej jeszcze wczesniej?

    Taka statystyka, ze w Polsce mamy ok 3 tys wypadkow smiertelnych
    rocznie, 50 tys "wypadkow" - czyli z rannymi, i stluczek ... trudno
    powiedziec ile - pol miliona?

    Przekladajac to na ~25 mln pojazdow i np 50 lat kariery kierowcy,
    to wychodzi jedna kolizja, 0.1 wypadku z rannymi i 1/200 ofiary
    smiertelnej.

    Czyli wypadek to przypadek, a kolizje ... tez rzadkie.

    > Uważam, że powinne być oswojone z poruszaniem się po drodze. Np powinny
    > więcej czasu spędzać poza szkołą ma wycieczkach.

    Przestepczosci to nie zlikwiduje.
    A i jezdzic nie nauczy, bo z tramwaju, autobusu czy z buta to kiepsko
    widac.

    Rower/skuter/hulajnoga elektryczna ?
    To by bylo dobre ... ale kosztowne :-(

    > Ja nie śledzę tego wszystkiego, ale od czasu do czasu coś przeczytam i
    > mnie wk..i jakie bzdury można wymyślić.

    du20110300151

    > No to może jest. Jak powyżej, nie śledzę co oni robią. Prowadzę normalne
    > życie.

    No wlasnie nie ma.

    wpisz "kurs readukacyjny" w google, to znajdziesz np
    https://www.word.waw.pl/szkolenia-kursy
    https://word.waw.pl/szkolenia-kursy/kurs-reedukacyjn
    y-problematyka-przeciwalkoholowa

    Czyli kurs jest, ale tylko za alkohol i narkotyki.

    Wiec o co chodzi z ta ustawą - jest, nie jest, obowiazuje, nie
    obowiazuje ?

    > No zaraz, ale ja mówię o tym co oni teraz wprowadzają.

    A tu widzisz - wprowadzono wiele lat temu cos takiego ... wprowadzono?

    W ustawie niby jest, a w praktyce nie ma.

    Przy czym najciekawsze z tych dawnych zmian: wczesniej kierowca po 24
    pkt musial zdac egzamin. Zawsze to jakis bat i czynnik ograniczajacy,
    szczegolnie, jak juz sie ma z 15 pkt na koncie.

    Tusk zlikwidowal egzamin, tylko wprowadzil karę kursu.
    A moze nie wprowadzil, bo widzisz jak to dziala w praktyce.
    No i kare recydywy - kurs mozna tylko raz.

    isach-od-czerwca-2018-roku/pc1f3z2
    pisach-na-2019/

    > Ale to jest teza, że nauczanie nie ma sensu czy jak?

    IMO - ma sens, ale wyobrazam to sobie tak - wyprowadzic na plyte
    poslizgowa, prosze rozpedzic do 80, zahamowac, rozpedzic,
    skrecic/ominac przeszkode. Koniec kursu.

    Do refleksji powinno wystarczyc.
    podobnie uwazasz, czy jednak o lepszym szkoleniu myslales ?

    > Zupełnie nie chodzi o ilość. Chodzi np o przejścia przez wiele pasów.
    > Droga, którą jest szeroka po to by się szybko jeździło nie może mieć
    > przejść. I normalnie nie ma.

    Ale jak to droga w srodku Warszawy np, to nie jest powiedziane,
    ze jest szeroka, aby sie szybko jezdzilo.

    I pewnie nie jest, jesli nie ma podniesienia predkosci :-)

    Przejscia przez wiele pasow to osobny temat - w Niemczech chyba
    niedopuszczalne - tzn moga byc, ale ze swiatlami.

    > Co konkretnie proponujesz? Ja na początku napisałem tylko o bezsensie
    > ograniczeń prędkości jak prędkość dopasowuje się do warunków, które
    > zmieniają się.

    A tu widzisz - zapierdalasz sobie w dobrych warunkach i wjezdzasz w
    przyczepe ciagnika, ktory wyjechal, jak nic w zasiegu wzroku nie
    jechalo. Zauwazysz,

    >Jakieś półmózgi potrafią np dopuszczać nocą większą prędkość.

    Jesli pijesz do naszych przepisow, to przypominam ze przed dlugie lata
    bylo 60 w terenie zabudowanym, i nikomu to nie przeszkadzalo.

    Jak obnizyli do 50, to sie zrobil lament, ze za wolno, bo w nocy nikt
    nikt po wioskach nie chodzi, a zwalniac trzeba.
    No to 50 wprowadzili tylko w dzien.

    Jaki w tym sens ... jakis tam byl, choc oczywiscie mozna podac wady i
    zalety rozwiazania.

    No ale to chyba pasuje do Twojego swiatopogladu - nie ma sztywnego
    limitu, dopasowujemy do warunkow.
    A czy w nocy mozna szybciej, bo nikt nie chodzi, czy trzeba wolniej,
    bo g* widac, a pijaki z knajp wracaja ...

    J.

  • 62. Data: 2022-12-03 19:31:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.11.2021 o 14:02, J.F pisze:

    > Pesymista to optymista dobrze poinformowany :-)
    >
    > No coz, moze przesadzam - jeszcze nie wszystkie zakrety sa oznakowane
    > "niebezpieczny zakret" :-)

    Obawy słuszne, ale ... jeśli wymagać 1/3 zielonych, 1/3 żółtych a reszta
    czerwonych to ... dobrze będzie wspierało.

    > No niekoniecznie - nie ma obowiazku jechac z zalecaną.

    Ale tam nie ma zalecanej, jest niskie ograniczenie, którego fizycznie
    nie ma. Gdyby była zalecana to byś mógł jechać i szybciej i wolniej. Ale
    nie wiedziałbyś jak bardzo musisz wziąć pod uwagę warunki. Temu 3 kolory.

    > Drogi.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%8
    7_projektowa

    > https://arslege.pl/predkosci-projektowe-drog/k360/a3
    7705/

    Pytanie raczej jaką "prędkość projektową" mają niemieckie autostrady bez
    ograniczeń prędkości.

    > Bo u nas takie znaki powinny stac na granicach, z tabliczka
    > "obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

    Tabliczki są złe, trzeba je czytać, nie każdy umie, nie każdy ma czas,
    nie zawsze widać. Dlatego kolory a nie coś innego.

    > No dobra - przesadzam, miewamy rowne drogi :-)

    Największym obciachem są zwichrowane autostrady.

    > Zaznacz sobie jakos. Tylko dyskretnie.
    > Albo wpisz w nawigacje :-)

    Ale wiesz, wjeżdżam, łubuduuu, jestem kilka metrów dalej. [po wielu
    miesiącach, postawili 50, naprawili drogę, i łapią, takie wypaczenie]

    > Jezdzilem sierrą, jezdzilem FWD ... bardzo podobnie.
    > No chyba ze deszcz, czy snieg/lod, to wtedy inaczej.
    > Na suchym asfalcie zapas bezpieczenstwa jest ogolnie duzy.

    I co, nie zawracała na śliskim? Maluch zawracał, Twizy zawraca ...

    > Ale to nie tylko kąt, co też promien, pochylenie itp.

    A czy ja mówię, że nie. No ale te stałe można uwzględnić a śniegu czy
    deszczu już nie da się. Musi głowa pracować. Ale żeby pracowała musi być
    ostrzeżenie.

    > Tylko co mi da kolor, jesli nie bede wiedzial wiedzial, jak sie to na
    > predkosc przeklada ?

    Jeszcze raz, nie liczy się ile może przejechać samochód bo to zależy od
    samochodu, są po prostu pewne zasady stawiania znaków. I o ile te zasady
    mają sens w przypadku znaków ostrzegawczych to z ograniczeniami
    prędkości nie ma to sensu.

    > Niby dobrze piszesz, ale myslisz, ze przestanie lekcewazyc po kursie?
    > Jak za nim jest np 20 lat szybkiej jazdy?

    Nie sądzę, w końcu jeździ bez wypadku te 20 lat, czyli bezpiecznie. No
    ale może się dowie, gdzie nie jest bezpiecznie. Ja tam nie przesądzam,
    że zawsze jadę bezpiecznie. Ale to +69 ... nie było nad czym zastanawiać
    się i czego bać, po prostu pyr pyr pyr.

    > to sobie youtube obejrzyj :-)

    Pokaż dobry materiał to obejrzę.

    > Zbyt niebezpiecznie, ja bym tak nie pojechal.
    > I nawet nie o predkosc chodzi, tylko o to wciskanie.

    Które?

    > Ale ... on wypadku nie mial.
    > https://www.youtube.com/watch?v=6YUBjJiF0tE

    Twizy jeszcze bardziej "wchodzi" :-)

    > wiec pokazywac np to ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=SaW55jlLOiA

    Często za krótkie fragmenty, ale np widać jak ludzie nie zareagowali a
    mogli.

    > Jezdzi niebezpiecznie a kolizji nie ma. Jak Frog.

    Frog ponoć wymuszał i stąd miał kasę na te zabawy.

    > Przestepczosci to nie zlikwiduje.
    > A i jezdzic nie nauczy, bo z tramwaju, autobusu czy z buta to kiepsko
    > widac.

    Tu mi akurat chodziło o ogólne obycie a nie poruszanie po drogach. Iść
    do kina, sklepu, fryzjera, biwak a nie tylko w ławeczce propagandę łykać.

    > Rower/skuter/hulajnoga elektryczna ?

    Tak, w podstawówce małe, w średniej normalny samochód.

    > To by bylo dobre ... ale kosztowne :-(

    Czemu miałoby być tanie?

> [...]
    > skrecic/ominac przeszkode. Koniec kursu.
    >
    > Do refleksji powinno wystarczyc.
    > podobnie uwazasz, czy jednak o lepszym szkoleniu myslales ? ...

    Płyta jak najbardziej, ale filmy też.