  • Data: 2011-02-16 19:53:43
    Temat: Re: mały hacking dekodera n-ki
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

    wrote:

    > witam
    >
    > pytałem jakiś czas temu, czy da sie "wyciągnąć" nagrania z dysku w
    > turbodekoderze telewizji n. Poradzono mi zebym wziął c+ z własnym
    > sprzętem. Wracam jednak teraz do pytania jak abonent nki.
    > o ile dobrze pamietam, to multiroom w nce wyglądał tak ze 2 dekodery
    > były spięte w sieć, w 2 można było oglądać nagrane filmy, a tylko jeden
    > miał dysk - myle sie? jeśli nie, to jest 100% dostęp do zawartości dysku
    > przez net!
    > drugi pomysł - wyjąć dysk, podłączyć do kompa i zgrać - próbował ktoś?
> [...]

    o mutliroomi-e tnk/n (hd) wyszukalem w sieci takie ciekawostki:

    "nagrywany materiał, będzie szyfrowany i możliwy do odtworzenia tylko
    na dekoderze który go nagrał. Także dysk z momencie preparowania do
    użytkowania, będzie parowany z danym dekoderem. Co spowoduje że nie
    będzie możliwość przeniesienia filmu do kolegi, który nawet posiadałby
    identyczny dekoder.
    (...)
    nowy dekoder, będzie elementem nowego systemu multiroom w telewizji "N"
    który ma pojawić się we wrześniu br. Nowy biały dekoder ma być podrzędnym
    (slave) dekoderem, który w tandemie z turbodekoderem stworzy system
    multiroom-u. Medium łączącym ma być sieć LAN, służąca do przesyłania
    uprawnień, ale także strumienia video. Dekoder slave, ma także sterować
    funkcjami nagrywania w turbodekoderze, dając możliwośc nagrywania
    odtwarzania nagranego materiału w drugim pokoju."

    jesli to co napisano jest prawda, to kazdy dekoder ma gdzies zapisane klucze
    szyfrujace do nagrywanych filmow (eeprom, albo jako pliki na tym sparowanym
    dysku), wiec po sieci albo przesylaja wprost strumien mpeg z pliku
    po odszyfrowaniu, albo jakims swoim protokolem wymieniaja sie kluczami
    i pozniej przesylaja wprost zaszyfrowany plik z filmem. jak sie snifferem
    nie popatrzy, to mozemy tylko wrozyc z fusow.