  • 1. Data: 2011-02-10 21:12:44
    Temat: male ciche pc
    Od: adarek07 <a...@g...com>

    Czesc,

    Poszukuje malego, cichego pc, na ktorym moglbym sobie zainstalowac
    linuxa i postawic mikroserver na jakims usbdrive (wiec calosc bedzie
    dzialac bez hdd). Wymagania jakie mam odnosnie tego pc'cika to:
    - ram - najmniej 128mb
    - obsluga usb 2
    - bez wentylatora (albo z mozliwoscia jego wylaczenia bez szkody dla
    wnetrznosci)
    - maly rozmiar (chociaz to nie jest najwazniejsze),
    - tani (maksymalnie tani),
    - male zuzycie pradu,
    - mozliwosc zbootowania z usb.

    Jakies pomysly? Poszukuje na googlach ale same jakies wspolczesne
    netbooki albo inne wcale nie tanie sie znajduja a ja potrzebuje cos
    naprawde taniego.

    Z gory dzieki i pozdrawiam,
    Darek.

  • 2. Data: 2011-02-10 21:26:22
    Temat: Re: male ciche pc
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-10 22:12, adarek07 pisze:
> [...]
    > linuxa i postawic mikroserver na jakims usbdrive (wiec calosc bedzie
    > dzialac bez hdd). Wymagania jakie mam odnosnie tego pc'cika to:

    Poszukaj czegoś na allegro w klasie Pentium III - dostaniesz za grosze.

> [...]
    > wnetrznosci)
    > - maly rozmiar (chociaz to nie jest najwazniejsze),

    Tak naprawdę największy problem masz z tym USB2 bo takiej klasy sprzet
    raczej bedzie miewał kłopoty z płynnym transferem. Ja zmontowałem takie
    urządzenie jak ty chcesz na Cel400, 394MB RAM, zero wiatraków - z
    zasilacza wyjąłem bo po co skoro cały sprzęt 40W?

    > Jakies pomysly? Poszukuje na googlach ale same jakies wspolczesne
    > netbooki albo inne wcale nie tanie sie znajduja a ja potrzebuje cos
    > naprawde taniego.

    Myślę ze w 100zł się zmieścisz.

  • 3. Data: 2011-02-11 11:07:21
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 10-02-2011 22:12, adarek07 rzecze:

    > Jakies pomysly? Poszukuje na googlach ale same jakies wspolczesne
    > netbooki albo inne wcale nie tanie sie znajduja a ja potrzebuje cos

    Polecam HP ThinClient- ja mam 5520, ma dokładnie wszystko,
    co wymieniłeś: 128 MB RAM, USB2 (4 gniazda), bezwentylatorowy,
    boot z USB. Koszt ca 120 zł. U mnie działa (co prawda z dyskiem
    PATA 2,5 cala wsadzonym do środka) na tym Lenny z serwerkiem
    backupów (rsync), Samba, małe www (lighttpd), mldonkey,
    a wcześniej jeszcze działał dodatkowo jako printserwer do HP 970Cxi
    - wyrabiało się bez większych problemów.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 4. Data: 2011-02-11 11:10:54
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 11-02-2011 12:07, Dominik & Co rzecze:

    > Polecam HP ThinClient- ja mam 5520, ma dokładnie wszystko,

    A tak wygląda:

    http://www.voila.pl/158/hphbp/?1
    http://www.voila.pl/159/1id1c/?1

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-02-11 13:29:02
    Od: ao2 <a...@o...pl>

    Witam,
    polecam to co przedmówca, kup sobie używany terminal, idealnie się do
    tego nadaje.
    Pzdr!