  • 1. Data: 2011-02-10 20:22:36
    Temat: Padł dysk Samsunga - co robić
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Pacjentem jest Samsung HD203WI 2TB, dysk ze stycznia 2010.
    Używany w dobrze wentylowanej obudowie. Podpinanie pod różne
    wtyczki SATA/zasilania nie pomaga. Komp nie widzi dysku podczas
    startu. Wcześniej nie było z nim problemów. Po podłączeniu nie
    wyczuwam wibracji napędu. Odkręciłem PCB i zaniepokoił mnie wygląd
    styków na nim (troszkę jakby przypieczone).

    http://zapodaj.net/97c9e31d9673.jpg.html

    Tak jest na skrajnych stykach przesyłu danych i na zasilaniu. Nie
    zaobserwowałem tego zjawiska na styka 2 letniego Seagate.

    Nie ukrywa, że zależałoby mi na odzyskaniu danych.
    Jeśli oddam dysk na gwarancji to mam chyba zerowe szanse na otrzymanie
    go z powrotem ? Doczytałem na stronie Samsunga, że jeśli dysk zawiera
    ważne dane wystarczy dostarczyć płytkę elektroniki oraz górna pokrywę
    dysku wraz z naklejką zawierającą model i numer seryjny dysku. Tylko że
    ostatnia śrubka jest pod naklejką której zerwanie grozi utratą gwarancji
    ??? Jeśli uznają taką gwarancję to co mi odeślą z powrotem (cały dysk,
    nową elektronikę) ?
    Mógłbym też spróbować podmienić elektronikę ale musiałbym namierzyć
    identyczny dysk, a został on już zastąpiony nowszą serią.
    Ale jeśli padł silniczek to co z tym zrobić ?

    PS. Do mojego imiennika Radka Sokoła.
    Dane były dość ważne dlatego właśnie szykowałem się do backupu
    jednak dysk mnie uprzedził.