-
1. Data: 2011-02-10 20:22:36
Temat: Padł dysk Samsunga - co robić
Od: Radek D <r...@p...onet.pl>
Pacjentem jest Samsung HD203WI 2TB, dysk ze stycznia 2010.
Używany w dobrze wentylowanej obudowie. Podpinanie pod różne
wtyczki SATA/zasilania nie pomaga. Komp nie widzi dysku podczas
startu. Wcześniej nie było z nim problemów. Po podłączeniu nie
wyczuwam wibracji napędu. Odkręciłem PCB i zaniepokoił mnie wygląd
styków na nim (troszkę jakby przypieczone).
http://zapodaj.net/97c9e31d9673.jpg.html
Tak jest na skrajnych stykach przesyłu danych i na zasilaniu. Nie
zaobserwowałem tego zjawiska na styka 2 letniego Seagate.
Nie ukrywa, że zależałoby mi na odzyskaniu danych.
Jeśli oddam dysk na gwarancji to mam chyba zerowe szanse na otrzymanie
go z powrotem ? Doczytałem na stronie Samsunga, że jeśli dysk zawiera
ważne dane wystarczy dostarczyć płytkę elektroniki oraz górna pokrywę
dysku wraz z naklejką zawierającą model i numer seryjny dysku. Tylko że
ostatnia śrubka jest pod naklejką której zerwanie grozi utratą gwarancji
??? Jeśli uznają taką gwarancję to co mi odeślą z powrotem (cały dysk,
nową elektronikę) ?
Mógłbym też spróbować podmienić elektronikę ale musiałbym namierzyć
identyczny dysk, a został on już zastąpiony nowszą serią.
Ale jeśli padł silniczek to co z tym zrobić ?
PS. Do mojego imiennika Radka Sokoła.
Dane były dość ważne dlatego właśnie szykowałem się do backupu
jednak dysk mnie uprzedził.