  • 11. Data: 2011-07-10 14:08:33
    Temat: Re: magnetowid a sygnał tv od 2013r
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "ela" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iv99hb$43b$1@inews.gazeta.pl...
    > Dzien dobry - nie wiem czy wyrażę się prawidłowo, ale postaram się
    > zrozumiale:
    > od 2013r ma nastąpić ogólnopolska zmiana w zakresie nadawania sygnału(?)
    > tv - Analogowy na cyfrowy(?).
    > Nie wchodząc w szczegóły nazwy mam następujące pytanie:
    > czy wraz z tymi zmianami nie bedzie już można nagrywać na magnetowid -
    > kasety VHS? odbiór z tv kablowej.

    Będzie można, tyle że przez dodatkowy tuner - DVB z wyjściem SCART/RCA czy
    jaki tam będzie i będzie można spiąć z magnetowidem.
    W kablówce analogowej z kolei raczej nic się nie zmieni, przynajmniej przez
    jakiś czas, chyba że już masz akcję jakąś i przechodzą na transmisję
    cyfrową.

    > Czy znana już jest pewna data tych zmian?

    Raczej plany, np tutaj
    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t
    http://www.telewizja-cyfrowa.com/harmonogram.html

    PS. chciałem kupić nagrywarkę HDD ale mi przeszło, poczekam aż przestaną
    działać analogi i zacznie się wyprzedaż za złotówkę :)
    Z cyfrowym tunerem to ani jednego jeszcze nie widziałem.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2011-07-10 17:08:31
    Temat: Re: magnetowid a sygna? tv od 2013r
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Magnetowidy w wiekszości za pomocą timera nagrywają tylko z
    > wewnętrznego tunera
    > czyli tam gdzie masz podłączoną kablówkę. A jak będziesz miała pudełko
    > podłaczone
    > po euro to z timera nie nagrasz, bo magnetowid nie ma takiej opcji.

    Mają, mają - przynajmniej te, w których mi to było potrzebne. Nie dam
    głowy za wszystkie. Można nagrać z wejścia AV, czy Scart. To trzeba
    sprawdzić w instrukcji ale naprawdę można wskazać kanał 00 lub coś w tym
    stylu i zadziała.
    Maciek

  • 13. Data: 2011-07-10 17:38:38
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Właściwie Twoja odpowiedź mnie zadawala tzn. rozwiewa moje wątpliwości
    > przy
    > założeniu że mam sygnał z tv kablowej. Ale powyżej Atlantis pisze że nie
    > da
    > się nagrywać z użyciem timera. Można jakoś rozwikłać waszą sprzeczność
    > (?).

    Dodam, że te małe tunery przeznaczone do wpięcia bezpośrednio do eurozłącza,
    mają gniazdo USB do którego można włożyć zwykłego pendrive'a. Korzystając z
    EPG prosto ustawia się wybrany program do nagrania. Tuner podobnie jak
    magnetowid włączy sie sam o zadanej godzinie i zrobi nagranie. Zapisany
    program jest w takiej samej jakości jakby był normalnie odbierany. Można go
    odtwarzać na tunerze albo na komputerze. Stosowanie magnetowidu traci już
    tutaj sens. Jednym z popularnych tego typu tunerów jest Signal HD-507. Ja
    jednak polecałbym bardziej stacjonarne rozwiązanie, np. Not Only LV6TMPVR4.
    Odnośnie wyboru tunera polecam forum:
    http://forum.emitel.pl/viewforum.php?f=36

  • 14. Data: 2011-07-10 20:59:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-07-2011 o 15:30:46 Tomasz Wójtowicz
    <S...@s...com> napisał(a):

    > Nagrać timerem ze złącza AV to chyba każdy magnetowid potrafi, wszak nie
    > od dziś stosowano taki myk, żeby tuner SAT zostawić włączony na
    > odpowiedni kanał i żeby magnetowid sam się włączył o odpowiedniej
    > godzinie.
    >
    > Problem w tym, że taką wtyczkę SCART z tunerem DVB-T trzeba by zostawić
    > włączoną na właściwy kanał. Bo niestety nie ma protokołu cyfrowego
    > takiego, żeby kanały tunera DVB-T były widoczne na poziomie
    > programowania magnetowidu, tzn. że programuję w VCR nagrywanie z kanału
    > np. "11" i on sam włącza tuner DVB-T na odpowiedni multipleks i
> [...]
    Miałem Sanyo a potem jeszcze dwie jakieś paści i żaden nie umożliwiał
    nagrywania przez timer z czegoś innego niż jego wew tuner TV.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2011-07-11 00:32:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Dnia 10-07-2011 o 15:30:46 Tomasz Wójtowicz

    > Miałem Sanyo a potem jeszcze dwie jakieś paści i żaden nie umożliwiał
    > nagrywania przez timer z czegoś innego niż jego wew tuner TV.

    Nawet nie wiesz jak się mylisz. Miałem do czynienia z wieloma magnetowidami
    i nie przypominam sobie aby któryś tego nie umożliwiał.
    Czasami jest to kanał AVx/AUx (najczęściej), czasami był to kanał 0.

  • 16. Data: 2011-07-11 09:45:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-11 02:32, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > magnetowidami i nie przypominam sobie aby któryś tego nie umożliwiał.
    > Czasami jest to kanał AVx/AUx (najczęściej), czasami był to kanał 0.

    Zwłaszcza, że nie widać żadnych technicznych przeszkód, żeby to
    zrealizować. To jest czysto softwarowy problem, bez konieczności
    jakiejkolwiek modyfikacji hardwaru.

  • 17. Data: 2011-07-11 11:29:59
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    W dniu 2011-07-09 12:38, Atlantis pisze:
    > Tak BTW: wiadomo może coś w sprawie uruchomienia nadajnika w Krakowie?
    > Miało być jakoś w lipcu tego roku, ale wciąż ani widu, ani słychu...

    Nadajnik w Krakowie (MUX-2) ma być uruchomiony 21. lipca:
    http://radiopolska.pl/aktual.php?subaction=showfull&
    id=1309984503

    Według Forum Emitela niektórzy w Krakowie odbierają emisje z poza miasta:
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=25&t=1229

    --
    / / .-. \ \ .---------------------------------------------------
    ------.

  • 18. Data: 2011-07-11 11:48:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Zwłaszcza, że nie widać żadnych technicznych przeszkód, żeby to
    > zrealizować. To jest czysto softwarowy problem, bez konieczności
    > jakiejkolwiek modyfikacji hardwaru.

    He, he :)

    Software w magnetowidzie z lat 80-tych to brzmi dumnie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 19. Data: 2011-07-11 14:20:52
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-11 13:48, Adam pisze:

    > He, he :)
    >
    > Software w magnetowidzie z lat 80-tych to brzmi dumnie ;)

    Mówisz to tak, jakby komputery się urodziły w latach 90. Tymczasem w
    latach 80. pewne rzeczy były już świetnie skomputeryzowane. Nie tylko
    elektronika rozrywkowa, ale np. mikrokomputer Avista Compact TT
    wprowadzono w kasach biletowych PKP w 1985 roku. Chodził na CP/M i
    pozwalał w jednej miejscu Polski wydrukować bilet na pociąg chodzący w
    zupełnie innym miejscu Polski.

  • 20. Data: 2011-07-11 15:50:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.07.2011 16:20, schrieb Tomasz Wójtowicz:

> [...]
    > wprowadzono w kasach biletowych PKP w 1985 roku. Chodził na CP/M i
    > pozwalał w jednej miejscu Polski wydrukować bilet na pociąg chodzący w

    Katalog biblioteki PWr też był skomputeryzowany jak zaczynałem studia
    (1979). Tylko nie dało się samemu sprawdzać.

    Waldek