  • 21. Data: 2011-07-11 18:15:48
    Temat: Re: magnetowid a sygnał tv od 2013r
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 09 Jul 2011 13:34:56 +0200 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Jedna z odpowiedzi to fakt że na dzień dzisiejszy już nie *ty*
    >decydujesz w 100% co wolno ci i kiedy nagrać i kiedy oglądać. Inna
    >sprawa czy rozpieszczeni jakością HD w ogóle zwracamy uwagę na to że
    >wolność się kończy.

    Ale też z drugiej strony patrząc to teraz w TV nadają coraz większy
    szajs. Rzadko warto to oglądać, a jeszcze rzadziej nagrywać...
    A poza tym to zamiast jeszcze używać maszyny "Very Horrible System",
    można przecież wydać na jakąś nagrywarkę DVD (dla większości osób
    pierwszy wydatek w tej dziedzinie od czasu kupna magnetowidu czyli
    jakichś 10+ lat), albo nagywać na komputerze - skoro są tunery do
    komputera to zapewne jest też oprogramowanie do przechwytywania i
    nagrywania tego co się tam odbiera. Jeżeli ktoś często nagrywa to może
    poskładać drugi komputer specjalnie do tego zastosowania.

  • 22. Data: 2011-07-11 19:00:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Ale też z drugiej strony patrząc to teraz w TV nadają coraz większy
    > szajs. Rzadko warto to oglądać, a jeszcze rzadziej nagrywać...

    A nie odwrotnie? Ja w ogóle nie oglądam telewizji, ale kilka dni temu
    mi się zdarzyło i wciąż jestem pod wrażeniem. Może gdyby mieć to
    wszystko nagranie i przeskakiwać reklamy, to by się coś dało obejrzeć.

> [...]
    > jest też oprogramowanie do przechwytywania i nagrywania tego co się
    > tam odbiera. Jeżeli ktoś często nagrywa to może poskładać drugi komputer

    Kiedyś skleciłem jeden taki, który służył do nagrywania kilku programów
    na raz. Oglądać też się w czasie nagrywania dało.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2011-07-11 20:19:56
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 11 Jul 2011 19:00:30 +0000 (UTC) Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >A nie odwrotnie? Ja w ogóle nie oglądam telewizji, ale kilka dni temu
    >mi się zdarzyło i wciąż jestem pod wrażeniem. Może gdyby mieć to
    >wszystko nagranie i przeskakiwać reklamy, to by się coś dało obejrzeć.

    :-)
    A na jakiż to "brylant w gównie" żeś trafił (o ile oczywiście piszesz
    poważnie :-D )?

  • 24. Data: 2011-07-11 21:20:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > :-)
    > A na jakiż to "brylant w gównie" żeś trafił (o ile oczywiście piszesz
    > poważnie :-D )?

    E tam od razu brylant. Nawet nie wiem czy rodzynek -- po kolorze czy
    konsystencji odróżnić trudno. W każdym rzazie między reklamami był
    jakiś film. Zakładam, że gdybym był tym filmem zainteresowany, to
    i tak bym nie zdzierżył oglądania go na żywo. Jak nie nagrać, to
    sciągnąć z Internetu, kupić albo pożyczyć płytę, obejrzeć na youtube,
    albo cokolwiek innego.

    Jarek

    --
    -- To idź se pan do kina na jakiś film co pan jeszcze na nim nie byłeś.

  • 25. Data: 2011-07-11 21:36:39
    Temat: Re: magnetowid a sygna? tv od 2013r
    Od: Padre <P...@n...net>

    Nie tylko
    > elektronika rozrywkowa, ale np. mikrokomputer Avista Compact TT
    > wprowadzono w kasach biletowych PKP w 1985 roku. Chodził na CP/M i
    > pozwalał w jednej miejscu Polski wydrukować bilet na pociąg chodzący w
    > zupełnie innym miejscu Polski.

    Pamietam, pamietam - na Dworcu Centralnym w Warszawie na jednej z kas
    wisiała tabliczka: "UWAGA - kasa komputerowa - przepraszamy za
    wolniejsza obsługę" :)

    Choć nie dałbym sobie ręki obciąć ale jestem prawie pewien że było to
    jeszcze wcześniej niż w 85 roku.

  • 26. Data: 2011-07-11 21:53:38
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-11 23:36, Padre pisze:
> [...]
    > wolniejsza obsługę" :)
    >
    > Choć nie dałbym sobie ręki obciąć ale jestem prawie pewien że było to

    ZTCW to PKP od początku lat 80. właśnie na Dworcu Centralnym testowało
    różne modele kas sprowadzone z różnych krajów, m.in. z Francji. A
    wygrało polskie rozwiązanie - mikrokomputer Avista Compact TT na Intelu.

  • 27. Data: 2011-07-11 22:11:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

> [...]
    > za wolniejsza obsługę" :)
    >
    > Choć nie dałbym sobie ręki obciąć ale jestem prawie pewien że było

    Bilety na samolot sprzedawano "z komputera" w kasach LOT-u napewno
    już w latach siedemdziesiątych. Sprzedawano, co nie znaczy drukowano
    -- kasjer wypisywał bilet ręcznie po zabukowaniu go w systemie.
    Mieli takie małe terminale, klawiatura zintegrowana z monitorem.
    Świeciło to na zielono. Ale zdaje się, że centralny komuter to był
    w USA, bodajże w Atlancie. Obsługiwał również rezerwację lotów takich
    jak Warszawa-Kraków (na An-24).

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2011-07-12 08:31:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > A nie odwrotnie? Ja w ogóle nie oglądam telewizji, ale kilka dni temu
    > mi się zdarzyło i wciąż jestem pod wrażeniem. Może gdyby mieć to
    > wszystko nagranie i przeskakiwać reklamy, to by się coś dało obejrzeć.

    Według mnie podstawowe zastosowanie nagrywarki to rozpoczynanie oglądania
    czegokolwiek z odpowiednim opóźnieniem, aby starczyło na pominięcie
    wszystkich reklam.
    Znam tylko jedną nagrywarkę i teraz przyszło mi do głowy, że może są takie,
    które nie umożliwiają oglądania wcześniejszego fragmentu tego co się
    aktualnie nagrywa, ale pewnie się mylę i takich nie ma.
    P.G.

  • 29. Data: 2011-07-12 10:34:44
    Temat: Opowiadam
    Od: "Miki" <m...@N...gazeta.pl>

    Tor odbioru magnetowidu VHS (wejście RF - antenowe) stanie się bezużyteczny
    gdyż nie będzie "rozumiał" nadawanego sygnału, ale...
    jeśli magnetowid posiada możliwość nagrywania sygnału SVHS lub Composite Video
    nie wszystko stracone, gdyż...
    Należy nabyć odbiornik DVB-T (telewizji naziemnej), który będzie miał wyjście
    analogowe w jednym przywołanych formatów. Po podłączeniu go do magnetowidu
    można nagrywać.

    Uwaga na możliwe schody:
    -wiele odbiorników może w ogóle nie mieć wyjść analogowych a jedynie cyfrowe
    HDMI. Tego nie da się podłączyć do magnetowidu analogowego.
    -w przypadku emisji programów HD (wysoka rozdzielczość) odbiornik musi mieć
    możliwość przeskalowania obrazu do formatu SD.

    Najlepsze rozwiązanie to jednak inwestycja w:
    -odbiornik z możliwością nagrywania
    -USB-stick będący odbiornikiem DVB-T podłączanym do komputera
    -odbiornik z możliwością strumieniowania danych protokołem RTP po sieci Ethernet.

  • 30. Data: 2011-07-12 10:39:01
    Temat: Re: Opowiadam
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Uwaga na możliwe schody:
    > -wiele odbiorników może w ogóle nie mieć wyjść analogowych
    > a jedynie cyfrowe
    > HDMI.

    Dużo takich znasz? ;-)))

    > -w przypadku emisji programów HD (wysoka rozdzielczość)
    > odbiornik musi mieć
    > możliwość przeskalowania obrazu do formatu SD.

    Pytanie j.w. :-)