  • 1. Data: 2016-02-13 03:22:34
    Temat: ma ktoś może zaślepkę do tej płyty głównej ... ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chodzi o metalową zaślepkę/osłonę gniazd płyty głównej ASUS P8P67 LE.
    Nie mogę nigdzie tego znaleźć... może ktoś ma i sprzeda ?

    https://www.asus.com/pl/Motherboards/P8P67_LE/galler
    y/

  • 2. Data: 2016-02-13 11:09:45
    Temat: Re: ma ktoś może zaślepkę do tej płyty głównej ... ?
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/02/2016 02:22, sundayman wrote:
    > Chodzi o metalową zaślepkę/osłonę gniazd płyty głównej ASUS P8P67 LE.
    > Nie mogę nigdzie tego znaleźć... może ktoś ma i sprzeda ?
    >
    > https://www.asus.com/pl/Motherboards/P8P67_LE/galler
    y/

    wszystko jest kwestią ceny:
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p20
    50601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XP8P67+le+backplate.TRS
    0&_nkw=P8P67+le+backplate&_sacat=0

  • 3. Data: 2016-02-14 02:03:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    no proszę. Tam nie szukałem...

    Ale faktycznie - trochę drogawo...Stówka za tą blaszkę nieco chyba
    przekracza granicę rozsądku :)

    Ale fajnie że znalazłeś, bo na jednym ze zdjęć jest ta blaszka - to mi
    ułatwi ciut sprawę. Postanowiłem sobie wydrukować z tworzywa ten element
    - głównie w celu estetycznym i żeby powietrze nie uciekało :)

    I ta fotka ułatwi zrobienie modelu - tak że dzięki :)

  • 4. Data: 2016-02-14 08:54:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2016 02:03:58 +0100, sundayman napisał(a):

    > Postanowiłem sobie wydrukować z tworzywa ten element

    Ciekawe ale czy wziąłeś pod uwagę że głównym celem tej blaszki jest nie
    zatykanie dziury ale łączenie mas płyty i obudowy? Co nie znaczy że komp
    nie będzie działał z plastykową lub w ogóle bez obudowy :)
    --
    Jacek
    -Kto znalazł, ten już nie szuka, zgadza się? Choć ludzie często znajdują

  • 5. Data: 2016-02-14 13:08:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ciekawe ale czy wziąłeś pod uwagę że głównym celem tej blaszki jest nie
    > zatykanie dziury ale łączenie mas płyty i obudowy? Co nie znaczy że komp
    > nie będzie działał z plastykową lub w ogóle bez obudowy :)

    Pomyślałem, ale imo jednak główny celem tej blaszki jest (poza estetyką)
    uszczelnienie EMI. Połączenie masy mobo z obudową dużo lepiej spełniają
    metalowe kołki, do których jest przykręcona.

    Ta blaszka co prawda ładnie łączy się z obudowami gniazd, ale już
    kontakt elektryczny z obudową komputera jest wątpliwy (o ile w ogóle
    zachodzi - farba proszkowa jest tam przecież).

    Ale akurat co do EMI też jakaś tam opcja jest - po wydrukowaniu tego z
    PLA prysnę od wewnętrznej strony preparatem ekranującym w aerozolu.
    Oczywiści to ma znaczenie raczej psychiczne dla mnie niż dla komputera...

    Preparat i tak stoi nieużywany, bo okazało się że jego efekt jest
    zdecydowanie za słaby w porównaniu np. z ekranem z blachy stalowej.
    Więc się przyda przynajmniej :)

  • 6. Data: 2016-02-14 21:09:38
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lutego 2016 02:04:00 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    > - głównie w celu estetycznym i żeby powietrze nie uciekało :)
    >
    > I ta fotka ułatwi zrobienie modelu - tak że dzięki :)

    A to nie prościej bylo plyte zamontowac i sfocic te tylna scianke razem z miarką?

    Ja tak wycinam różne pierdoły i zazwyczaj dokładnośc ze zdjęcia jest poniżej 0.5mm...

  • 7. Data: 2016-02-15 00:13:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A to nie prościej bylo plyte zamontowac i sfocic te tylna scianke razem z miarką?

    Tak też zrobiłem w pierwszej chwili, ale raz, że mobo jest jakoś lekko
    wygięta (taki łuk mały), więc gniazda nie są idealnie równo,
    a dwa ,że mając zdjęcia blaszki to wystarczy odwzorować dokładnie otwory
    i po temacie.

  • 8. Data: 2016-02-15 08:34:03
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

> [...]

    wygięta (taki łuk mały), więc gniazda nie są idealnie równo,
    a dwa ,że mając zdjęcia blaszki to wystarczy odwzorować dokładnie otwory
    ===============

    A nie lepiej spróbować dobrać coś z takiej aukcji?
    http://allegro.pl/maskownice-do-plyt-glownych-pc-zas
    lepka-i-o-i5985087651.html

    Nie moja aukcja. Oprócz niej jest tam jeszcze kilka podobnych

  • 9. Data: 2016-02-15 09:09:45
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 00:13:27 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    > wygięta (taki łuk mały), więc gniazda nie są idealnie równo,
    > a dwa ,że mając zdjęcia blaszki to wystarczy odwzorować dokładnie otwory

    No to jak plyta krzywa to chyba lepiej zrobić z niej niż sie męczyć z niepasującą
    zaślepką?

    Ja akurat tak mam że porty usb nie pasują i trudno jest wetknąć wtyczke (blaszka
    fabryczna).

    Ale jak tam se wolisz :)

  • 10. Data: 2016-02-15 10:44:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    zaślepką?

    > Ja akurat tak mam że porty usb nie pasują i trudno jest wetknąć wtyczke (blaszka

    Na samym początku próbowałem dopierać podobne (też jakieś mam),
    podcinać, wycinać - ale gówno (pardon) to daje :)
    Okazuje się, że jednak położenie gniazd jest minimalnie różne w tych
    blaszkach, widocznie to nie jest ustandaryzowane.

    Już wydrukowałem sobie i jest gitara na oko. Nawet w 2 wersjach -
    metalicznej i czarnej, zobaczę którą założę :)

    Co do wygięcia płyty - kupiłem ją na allegro, bo już nigdzie nie
    dostępna nowa była. Znaczy ta też jest niby nowa, ale bez akcesoriów, no
    i ma to delikatne wygięcie (zauważyłem po założeniu do obudowy). To
    chyba w niczym nie przeszkadza - nie mam pojęcia od czego to. Myślałem,
    że od naprężenia przez mocowanie większego chłodzenia CPU, ale jednak
    nie... Po prostu nie jest idealnie płaska.

    A uparłem się na tą płytę, może i bez sensu większego...
    No ale już jest, mam nadzieję, że jak poskładam będzie dobrze.

    jakby ktoś chciał zobaczyć :
    krzywizna mobo ; http://pl.tinypic.com/r/i69p2q/9
    wydrukowane "blaszki" ; http://pl.tinypic.com/r/wlvudi/9