eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › luz na kole
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2011-08-12 11:48:20
    Temat: Re: Re: luz na kole
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>

    Użytkownik "Hinek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4e4501b6@news.home.net.pl...
    >
    > Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał
    >>
    >> Os kola podparta jest w lozyskach.
    >> Tuleje dystansowe wchodzace w uszczelniacze maja za zadanie utrzymac lagi
    >> w
    >> odpowiedniej odleglosci od piasty/lozysk tak jak wewnetrzna tuleja
    >> dystansowa > ma za zadanie otrzymywac lozyska w odpowiedniej odleglosci
    >> wzgledem siebie.
    >>
    >>
    > Popatrz się na jakiś rysunek i jeszcze raz to przeanalizuj.
    > Lozyska sa unieruchomine na osi. Nakretka osi sciaga wszystkie elementy,
    > czyli lozyska i tuleje dystansowe tak ze luz miedzy osia a lozyskami
    > jest nieistotny. Ten luz ma tylko znaczenie montazowe. Nie ma
    > wplywu na luz kola po montazu.

    Oczywiście że Doktorek nam tu bajki opowiada :-)

    Sa przeważnie 3 tuleje - 2 zewnetrzne i jedna wewnętrzna pomiędzy bieżniami
    wewnętrznymi łożysk. Jak to wszystko ośką ściśniesz to absolutnie łożyska na
    oście nie pracują :-)

    Pozdrawiam

    --
    OGONek~



  • 12. Data: 2011-08-12 12:03:29
    Temat: Re: luz na kole
    Od: "Andrzej Salamon" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4e450280$...@n...home.net.pl...
    > Byc moze kupiles lozyska ze zwiekszonym luzem - takie sie tez produkuje.
    > Do kol sie nie nadaja.

    Kupiłem kpl z All Balls dedykowane do tego modelu moto, może jakiś wadliwy
    egzemplarz się trafił,
    bo nie mam za bardzo konceptu co jeszcze może być.

    Pzdr






  • 13. Data: 2011-08-12 19:18:03
    Temat: Re: Re: luz na kole
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On Friday, August 12, 2011 1:48:20 PM UTC+2, OGONek~ wrote:

    > Oczywiście że Doktorek nam tu bajki opowiada :-)
    Bo ja wiesz... Male dziecko mam i duzo bajek opowiadam...

    > Sa przeważnie 3 tuleje - 2 zewnetrzne i jedna wewnętrzna pomiędzy bieżniami
    > wewnętrznymi łożysk. Jak to wszystko ośką ściśniesz to absolutnie łożyska na
    > oście nie pracują :-)
    Ok. W takim razie ktory element ukladanki przenosi sily z opony, przez obrecz,
    szprychy, piaste i lozyska na oske i lagi?

    pzdr, dr
    14/525


  • 14. Data: 2011-08-12 20:18:26
    Temat: Re: luz na kole
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 12.08.2011 21:18, doktorski pisze:
    > On Friday, August 12, 2011 1:48:20 PM UTC+2, OGONek~ wrote:
    >
    >> Oczywi?cie ?e Doktorek nam tu bajki opowiada :-)
    > Bo ja wiesz... Male dziecko mam i duzo bajek opowiadam...
    >
    >> Sa przewa?nie 3 tuleje - 2 zewnetrzne i jedna wewnetrzna pomiedzy bie?niami
    >> wewnetrznymi ?o?ysk. Jak to wszystko o?k? ?ci?niesz to absolutnie ?o?yska na
    >> o?cie nie pracuj? :-)
    > Ok. W takim razie ktory element ukladanki przenosi sily z opony, przez obrecz,
    szprychy, piaste i lozyska na oske i lagi?

    Siły są przenoszone z wewnętrznych bieżni łożysk przez tuleje dystansowe
    na lagi. Ośka ma zadanie jedynie spinać całość i nie dopuszczać do
    nadmiernego przesunięcia tulei względem wewnętrznych bieżni.
    Nadmiernego, czy ześlizgnięcia się tulei z bieżni. Luz pomiędzy ośką a
    łożyskami nie może być taki, żeby doprowadził do rozszczelnienia
    simmeringów, czy może być całkiem spory.
    To wszystko powyżej IMHO, bo ze mnie jest mechanik jak z koziej dupy
    trąbka, ale parę razy zdarzało mi się wymieniać łożyska w enduro.

    --
    pzdr.
    zefir


  • 15. Data: 2011-08-12 20:20:14
    Temat: Re: luz na kole
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 12.08.2011 14:03, Andrzej Salamon pisze:
    > Użytkownik "Hinek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:4e450280$...@n...home.net.pl...
    >> Byc moze kupiles lozyska ze zwiekszonym luzem - takie sie tez
    >> produkuje. Do kol sie nie nadaja.
    >
    > Kupiłem kpl z All Balls dedykowane do tego modelu moto, może jakiś
    > wadliwy egzemplarz się trafił,
    > bo nie mam za bardzo konceptu co jeszcze może być.

    Z tymi Allballsami jest taka sytuacja, że ta firma nie produkuje łożysk
    tylko kompletuje zestawy z tego, co im się pod rękę nawinie. Możesz
    trafić markowe, a możesz trafić badziewną chińszczyznę.

    --
    pzdr.
    zefir


  • 16. Data: 2011-08-12 20:26:51
    Temat: Re: luz na kole
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Hinek" <h...@o...pl> wrote:

    >lozyska ze zwiekszonym luzem sa uzywane w miejscach narazonych
    >wysoka temperature.

    zwykle wiaze sie to z wiekszym wciskiem montazowym.
    We wspolczesnych motocyklach pewnie wiele mnie jeszcze zaskoczy alem
    jeszcze nie spotkal. Os jest bez wcisku bo suwliwie, to jakiz by
    musial byc wcisk zewnetrzny, hej...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl
    http://stokrotka.ath.cx


  • 17. Data: 2011-08-12 21:28:46
    Temat: Re: luz na kole
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-12 22:18, zefir pisze:

    > Siły są przenoszone z wewnętrznych bieżni łożysk przez tuleje dystansowe
    > na lagi. Ośka ma zadanie jedynie spinać całość i nie dopuszczać do
    > nadmiernego przesunięcia tulei względem wewnętrznych bieżni.
    > Nadmiernego, czy ześlizgnięcia się tulei z bieżni. Luz pomiędzy ośką a
    > łożyskami nie może być taki, żeby doprowadził do rozszczelnienia
    > simmeringów, czy może być całkiem spory.

    Sorry ale ROTFL.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


  • 18. Data: 2011-08-12 21:32:39
    Temat: Re: luz na kole
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-12 13:48, OGONek~ pisze:

    > Sa przeważnie 3 tuleje - 2 zewnetrzne i jedna wewnętrzna pomiędzy bieżniami
    > wewnętrznymi łożysk. Jak to wszystko ośką ściśniesz to absolutnie łożyska na
    > oście nie pracują :-)

    Wszystkim ktorzy twierdza ze oska sluzy spinaniu lag aby sie nie
    rozjechaly zycze powodzenia.

    Sorry ale takich debilizmow to nie czytalem od lat. Generalnie mega ROTFL.



    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


  • 19. Data: 2011-08-12 21:58:08
    Temat: Re: luz na kole
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 12.08.2011 23:28, Kuczu pisze:
    > W dniu 2011-08-12 22:18, zefir pisze:
    >
    >> Siły są przenoszone z wewnętrznych bieżni łożysk przez tuleje dystansowe
    >> na lagi. Ośka ma zadanie jedynie spinać całość i nie dopuszczać do
    >> nadmiernego przesunięcia tulei względem wewnętrznych bieżni.
    >> Nadmiernego, czy ześlizgnięcia się tulei z bieżni. Luz pomiędzy ośką a
    >> łożyskami nie może być taki, żeby doprowadził do rozszczelnienia
    >> simmeringów, czy może być całkiem spory.
    >
    > Sorry ale ROTFL.

    Ty mi tu nie rotfluj, tylko napisz po ludzku. Z mojego marnego
    doświadczenia wynika, że pomiędzy ośką a bieżniami wewnętrznymi łożysk
    zawsze jest luz, nawet z nowymi łożyskami i bez śladów zużycia ośki. Po
    skręceniu całości koło nie ma luzu do momentu zajechania łożysk, kiedy
    bieżnia wewnętrzna może się przekręcać w płaszczyźnie względem bieżni
    zewnętrznej. Ośka przenosi siły pionowe działające na koło, ale jeśli
    pomiędzy ośką a łożyskiem jest luz, to siły działające pod innym kątem
    przenoszone są przez łożyska na tuleje. Nie jest tak?

    --
    pzdr.
    zefir


  • 20. Data: 2011-08-13 06:55:06
    Temat: Re: luz na kole
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-12 23:58, zefir pisze:

    > Ty mi tu nie rotfluj, tylko napisz po ludzku. Z mojego marnego
    > doświadczenia wynika, że pomiędzy ośką a bieżniami wewnętrznymi łożysk
    > zawsze jest luz, nawet z nowymi łożyskami i bez śladów zużycia ośki. Po
    > skręceniu całości koło nie ma luzu do momentu zajechania łożysk, kiedy
    > bieżnia wewnętrzna może się przekręcać w płaszczyźnie względem bieżni
    > zewnętrznej. Ośka przenosi siły pionowe działające na koło, ale jeśli
    > pomiędzy ośką a łożyskiem jest luz, to siły działające pod innym kątem
    > przenoszone są przez łożyska na tuleje. Nie jest tak?
    >

    Os w lozyskach kola jest pasowana suwliwie. Oczywiscie ze bedzie to
    powodowac pewien, zasadniczo minimalny i pomijalny luz pomiedzy
    lozyskiem i osia. Zwlaszcza ze, zgodnie z zasadami, walek ma zawsze
    srednice lekko obnizona a lozysko powiekszona wewnetrzna srednice. To
    sie nazywa pasowanie. Jednak to os przenosi wiekszosc sil i naprezen
    pomiedzy kolem a zawieszeniem i reszta motocykla. Tuleje sa istotne dla
    prawidlowej geometrii zawieszenia jednak to na osi spoczywa masa
    motocykla. Nie rozumiem na czym ma polegac "przekrecanie sie" biezni w
    plaszczyznie. Prawidlowo dobrane lozysko nigdy nie bedzie mialo
    nadmiernego luzu pomiedzy bieznia wewnetrzna a prosta i trzymajaca
    wymiary osia.

    Do watkotworcy: Jesli kolo wykazuje luz poosiowy oznacza to iz calosc
    nie zostala prawidlowo zmontowana lub tez lozyska ktore kupiles sa
    produkcji chinskiej i nie trzymaja absolutnie wymiarow.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: