eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleluz na koleRe: luz na kole
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: luz na kole
    Date: Sat, 13 Aug 2011 08:55:06 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <j25754$gce$1@news.onet.pl>
    References: <j22i33$f5s$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <j22npm$16c$1@news.onet.pl>
    <0...@g...googlegroups.com>
    <4...@n...home.net.pl> <j233u4$1t3$1@pippin.nask.net.pl>
    <c...@g...googlegroups.com>
    <j241ql$h8q$1@news.onet.pl> <j245uv$vrp$1@news.onet.pl>
    <j247lh$56d$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160178246.slubice.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1313218532 16782 95.160.178.246 (13 Aug 2011 06:55:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Aug 2011 06:55:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
    In-Reply-To: <j247lh$56d$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:644639
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-08-12 23:58, zefir pisze:

    > Ty mi tu nie rotfluj, tylko napisz po ludzku. Z mojego marnego
    > doświadczenia wynika, że pomiędzy ośką a bieżniami wewnętrznymi łożysk
    > zawsze jest luz, nawet z nowymi łożyskami i bez śladów zużycia ośki. Po
    > skręceniu całości koło nie ma luzu do momentu zajechania łożysk, kiedy
    > bieżnia wewnętrzna może się przekręcać w płaszczyźnie względem bieżni
    > zewnętrznej. Ośka przenosi siły pionowe działające na koło, ale jeśli
    > pomiędzy ośką a łożyskiem jest luz, to siły działające pod innym kątem
    > przenoszone są przez łożyska na tuleje. Nie jest tak?
    >

    Os w lozyskach kola jest pasowana suwliwie. Oczywiscie ze bedzie to
    powodowac pewien, zasadniczo minimalny i pomijalny luz pomiedzy
    lozyskiem i osia. Zwlaszcza ze, zgodnie z zasadami, walek ma zawsze
    srednice lekko obnizona a lozysko powiekszona wewnetrzna srednice. To
    sie nazywa pasowanie. Jednak to os przenosi wiekszosc sil i naprezen
    pomiedzy kolem a zawieszeniem i reszta motocykla. Tuleje sa istotne dla
    prawidlowej geometrii zawieszenia jednak to na osi spoczywa masa
    motocykla. Nie rozumiem na czym ma polegac "przekrecanie sie" biezni w
    plaszczyznie. Prawidlowo dobrane lozysko nigdy nie bedzie mialo
    nadmiernego luzu pomiedzy bieznia wewnetrzna a prosta i trzymajaca
    wymiary osia.

    Do watkotworcy: Jesli kolo wykazuje luz poosiowy oznacza to iz calosc
    nie zostala prawidlowo zmontowana lub tez lozyska ktore kupiles sa
    produkcji chinskiej i nie trzymaja absolutnie wymiarow.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: