  • 1. Data: 2011-06-07 09:11:15
    Temat: lustrzanka do 2 tys
    Od: "X-FACTOR" <g...@w...pl>

    Do tej pory miałem kompakty, foty robiłem w duzych ilosciach na urlopie i
    tak przyszedł mi do głowy pomysł na lustrzankę tak do 2 tys. Co byście
    polecili?

  • 2. Data: 2011-06-07 09:28:11
    Temat: Re: lustrzanka do 2 tys
    Od: John Smith <u...@e...net>

    X-FACTOR napisał(a):
    > Do tej pory miałem kompakty, foty robiłem w duzych ilosciach na urlopie
    > i tak przyszedł mi do głowy pomysł na lustrzankę tak do 2 tys. Co byście
    > polecili?

    Używany Nikon D80 + obiektyw Nikkor 18-135

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2011-06-07 10:14:52
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-06-07 11:28, John Smith pisze:

    > Używany Nikon D80 + obiektyw Nikkor 18-135

    Po co starocie, jak można nowe
    http://www.ceneo.pl/2748524
    lub trochę drożej
    http://www.ceneo.pl/2748515

  • 4. Data: 2011-06-07 10:28:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Dawid napisał(a):

    > Po co starocie, jak można nowe
    > http://www.ceneo.pl/2748524
    > lub trochę drożej
    > http://www.ceneo.pl/2748515

    Klasyczny wybór jak między używanym Golfem a nowym Polo.
    Jeśli ktoś pisze "przyszedł mi do głowy pomysł na lustrzankę", nie precyzując czego
    od niej oczekuje, to
    obstawiam, że chodzi o:
    a) aparat dla szpanu, czyli bardziej rzucający się w oczy. Czyli D80 wypada lepiej.
    :-)
    b) aparat z szerszymi możliwościami rozbudowy systemu. Tu też D80 wypada lepiej.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 5. Data: 2011-06-07 10:58:06
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 11:11:15 +0200, X-FACTOR napisał(a):

    > Do tej pory miałem kompakty, foty robiłem w duzych ilosciach na urlopie i
    > tak przyszedł mi do głowy pomysł na lustrzankę tak do 2 tys. Co byście
    > polecili?

    Pentax K-r :).

    --
    Krasnal...

  • 6. Data: 2011-06-07 13:08:56
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-06-07 12:58, Krasnal pisze:

    > Pentax K-r :).

    Dobry pomysł, ale chyba nowy z obiektywem w limicie 2000zł się nie
    zmieści, a rynek używanych jeszcze nie zdążył się na ten model rozwinąć.
    K-X by się zmieścił, ale nie wiem, czy nowego jeszcze da sie kupić. Ale
    - używany z jeszcze ważną gwarancją też może być dobrym wyborem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2011-06-07 13:18:02
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@v...pl>

    > Używany Nikon D80 + obiektyw Nikkor 18-135

    18-70 chyba będzie lepszy.

    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 8. Data: 2011-06-07 13:23:11
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-06-07 15:08, Marek Wyszomirski pisze:
    > K-X by się zmieścił, ale nie wiem, czy nowego jeszcze da sie kupić

    Na popularnym serwisie aukcyjnym są nowe.
    P.

  • 9. Data: 2011-06-07 13:37:25
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > K-X by się zmieścił, ale nie wiem, czy nowego jeszcze da sie kupić.

    Skapiec wyrzuca jeszcze kilka sklepow z cena 1700-1750 PLN.
    K-r przynajmniej o 300,- drozej. Ale, gdyby mnie kto pytal, to bym
    dolozyl ze wzgledu na nowszego SAFOXa i matryce...

    Z tym, ze pytajacemu najpierw trzeba uswiadomic, ze:
    - "zum" jakis taki malutki jest,
    - automatyczny balans bieli jest do d...,
    - wielkie, ciezkie, na plazy nie ma gdzie schowac,
    - zdjecia ogladane 1:1 jakies takie malo ostre sa,
    a ciocia stojaca 2 metry dalej to juz w ogole cos niewyraznie wyglada,
    - coooo??? TYLE forsy za lampe blykowa????... ;)

    X-FACROR - bez urazy, ale po co Ci lustrzanka?
    W sensie - czego Ci brak w obecnym kompakcie?

    pozdrawiam serdecznie,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2011-06-07 13:49:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Andrzej Zbierzchowski napisał(a):

    > 18-70 chyba będzie lepszy.

    Może być i 18-70. Kwestia priorytetów. Do robienia dużej ilości fot na urlopie
    bardziej przydatny będzie
    szerszy zakres ogniskowych, stąd moje wskazanie na 18-135. Jego jakość będzie
    wystarczająca do fot urlopowych.
    Ewentualnie jeśli się zmieści w budżecie, to można rozważyć 18-105 VR.

    --
    Mirek