  • 1. Data: 2009-10-03 21:37:47
    Temat: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Mam taki stary aparat po zalaniu jakims alkoholem. Pokazuje wszystkie menu i
    wyglada na to, ze
    mechanika pracuje (chociaz troche ciezko) ale zdjecia sa czarne. Rozebralem
    obiektyw i przy odkrytej
    matrycy tez nic nie pokazuje tylko widac, ze reaguje na zmiane jasnosci. Czy
    jest szansa to naprawic ?

    Nie wiem czy tam jest pomiar swiatla z matrycy czy moze jakis inny i czy
    moge zalozyc, ze cos tam
    odczytuje.

  • 2. Data: 2009-10-04 17:51:22
    Temat: Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    bagno wrote:
    > mechanika pracuje (chociaz troche ciezko) ale zdjecia sa czarne.

    Podglad tez nie dziala? Moze masz zablokowana (zaklejona) migawke?

    > Rozebralem obiektyw i przy odkrytej
    > matrycy tez nic nie pokazuje tylko widac, ze reaguje na zmiane
    > jasnosci.

    A co chcialbys zobaczyc? Jesli na ekranie/zdjeciach sa jasne plamy, to
    matryca dziala.

    > Nie wiem czy tam jest pomiar swiatla z matrycy czy moze jakis inny i czy
    > moge zalozyc, ze cos tam
    > odczytuje.

    Pomiar swiatla w kompaktach dokonywany jest na podstawie danych z matrycy.

    Przede wszystkim przemyj mechanike obiektywu oraz fragmenty elektroniki
    noszace slady zalania 2-propanolem (mozesz uzyc chusteczek do
    dezynfekcji - takich z apteki). W przypadku obiektywu problem moze
    stanowic AF oraz modul z migawka i przyslona, zwykle znajdujacy sie
    gleboko wewnatrz obiektywu, w dodatku podlaczony jest on z reguly
    delikatna, krotka tasma.

    k,

  • 3. Data: 2009-10-04 19:40:03
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    KILu wrote:

    > Podglad tez nie dziala? Moze masz zablokowana (zaklejona) migawke?

    Na ekranie czarno. Widac tylko menu. Obiektyw jest
    rozebrany lacznie z migawka (przynajmniej tak mi sie wydaje, ze to co
    zostalo
    to gola matryca).

    > A co chcialbys zobaczyc? Jesli na ekranie/zdjeciach sa jasne plamy, to
    > matryca dziala.

    Na ekranie jedyne plamy to brudny lcd. Zdjec na komputer nie zrzucalem bo
    nie mam kabla niestety.

    > Pomiar swiatla w kompaktach dokonywany jest na podstawie danych z
    > matrycy.

    Wszystkich ?

> [...]
    > stanowic AF oraz modul z migawka i przyslona, zwykle znajdujacy sie
    > gleboko wewnatrz obiektywu, w dodatku podlaczony jest on z reguly

    Wszystko tam jest polaczone delikatna, krotka tasma. Wrzuce to cholerstwo
    do izopropanolu. Tylko czy to ma jakis sens. Na lcd widze tylko calkiem
    czarny
    albo troche mniej czarny. Nic co by wygladalo na zdjecie.

  • 4. Data: 2009-10-04 20:54:38
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    bagno wrote:
    > Na ekranie czarno. Widac tylko menu.

    Ach - wiec z matryca tez zapewne cos jest nie tak. Gdyby dzialala, po
    odslonieciu matrycy LCD aparatu w trybie podgladu nie bylby czarny -
    matryca wyraznie reagowalaby na swiatlo (jednolita, jasna plama).
    Kapiel w 2-propanolu moze pomoc, ale nie musi.

    > Wszystkich ?

    We wszystkich popularnych z ostatniej dekady. Jedynie lustrzanki maja
    oddzielny modul (chyba CCD) do matrycowego/centralnie wazonego/punktowego
    pomiaru ekspozycji.

    k,

  • 5. Data: 2009-10-05 20:31:44
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    KILu wrote:

> [...]
    > matryca wyraznie reagowalaby na swiatlo (jednolita, jasna plama).
    > Kapiel w 2-propanolu moze pomoc, ale nie musi.

    No to wykapany. Zobaczymy jak sie wysuszy.

  • 6. Data: 2009-10-08 07:35:27
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    KILu wrote:

> [...]
    > matryca wyraznie reagowalaby na swiatlo (jednolita, jasna plama).
    > Kapiel w 2-propanolu moze pomoc, ale nie musi.

    No dobra. Wyplukalem wszystko i porobilem doswiadczenia:

    z obiektywem nie widac nic

    bez obiektywu wyraznie cos jest bo na widok palca lcd robi sie lekko
    czerwony
    a jak jezdze kawalkiem druta przed matryca to widac na ekranie przesuwajacy
    sie pasek

    Obiektyw tez mam wyplukany ale chyba nic to nie dalo. Rozebrac go juz
    bardziej nie umiem
    chwilowo.

  • 7. Data: 2009-10-08 08:47:37
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 8, 9:35 am, "bagno" <b...@o...pl> wrote:

    > No dobra. Wyplukalem wszystko i porobilem doswiadczenia:
    >
    > z obiektywem nie widac nic

    Zasilanie migawkoprzesłony leży, albo sama ona jest sklejona.
    Sprawdź taśmy idące do obiektywu.

    Marek

  • 8. Data: 2009-10-08 09:16:48
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Marek Lewandowski wrote:

    > Zasilanie migawkoprzesłony leży, albo sama ona jest sklejona.
    > Sprawdź taśmy idące do obiektywu.

    Rozebralem obiektyw. Wystarczylo jedna zebatke odpowiednio
    ustawic i calosc sie rozpadla.

    Nie wyglada na to zeby cos bylo sklejone bo chodzi lekko. Dla pewnosci
    przemyje jeszcze raz i zobacze.

    Otworzylem to recznie i mam normalny obraz. Ale samo sie otworzyc nie chce.

    Bede sprawdzal te tasiemki.

  • 9. Data: 2009-10-08 10:00:39
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Marek Lewandowski wrote:

    > Zasilanie migawkoprzesłony leży, albo sama ona jest sklejona.
    > Sprawdź taśmy idące do obiektywu.

    Wyczyscilem wszystko, sprawdzilem migawke i przeslone (przy napieciu
    3V przelaczaja sie ok). Teraz dla testu poskladalem to i po wlaczeniu
    wszystko sie otwiera. Wyglada na to , ze powinno byc dobrze.

  • 10. Data: 2009-10-08 11:11:13
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    bagno pisze:
    > Czy jest szansa to naprawic ?

    Witam!

    Czy mógłbyś pokazać jakieś zdjęcia z tego aparatu. Może to uszkodzona
    matryca, gdzie odkleja sie bonding od kawałka krzemu?

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____