    From: "bagno" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne
    Date: Sun, 4 Oct 2009 21:40:03 +0200

    KILu wrote:

    > Podglad tez nie dziala? Moze masz zablokowana (zaklejona) migawke?

    Na ekranie czarno. Widac tylko menu. Obiektyw jest
    rozebrany lacznie z migawka (przynajmniej tak mi sie wydaje, ze to co
    zostalo
    to gola matryca).

    > A co chcialbys zobaczyc? Jesli na ekranie/zdjeciach sa jasne plamy, to
    > matryca dziala.

    Na ekranie jedyne plamy to brudny lcd. Zdjec na komputer nie zrzucalem bo
    nie mam kabla niestety.

    > Pomiar swiatla w kompaktach dokonywany jest na podstawie danych z
    > matrycy.

    Wszystkich ?

    > Przede wszystkim przemyj mechanike obiektywu oraz fragmenty
    > elektroniki noszace slady zalania 2-propanolem (mozesz uzyc
    > chusteczek do
    > dezynfekcji - takich z apteki). W przypadku obiektywu problem moze
    > stanowic AF oraz modul z migawka i przyslona, zwykle znajdujacy sie
    > gleboko wewnatrz obiektywu, w dodatku podlaczony jest on z reguly
    > delikatna, krotka tasma.

    Wszystko tam jest polaczone delikatna, krotka tasma. Wrzuce to cholerstwo
    do izopropanolu. Tylko czy to ma jakis sens. Na lcd widze tylko calkiem
    czarny
    albo troche mniej czarny. Nic co by wygladalo na zdjecie.