  • 11. Data: 2009-10-08 12:01:29
    Temat: Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Virus_7 wrote:

    > Witam!
    >
    > Czy mógłbyś pokazać jakieś zdjęcia z tego aparatu. Może to uszkodzona
    > matryca, gdzie odkleja sie bonding od kawałka krzemu?

    Ale napisalem juz, ze wszystko zaczelo dzialac. Przynajmniej to co na pewno
    wczesniej nie dzialalo juz dziala.

    Teraz mam problem z doprowadzeniem do czystosci soczewek i matrycy
    bo wszystko jest brudne jak cholera.

  • 12. Data: 2009-10-08 12:41:44
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 8, 2:01 pm, "bagno" <b...@o...pl> wrote:

    > Teraz mam problem z doprowadzeniem do czystosci soczewek i matrycy

    Tetenal Film Cleaner Spray (czysty _naprawdę_ czysty izopropanol) oraz
    ściereczki z mikrowłókien, plus sprężone "powietrze"w spraju (Kontakt
    Chemie albo podobnie renomowany producent, żeby olejem nie pluło).

    Marek

  • 13. Data: 2009-10-08 13:15:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-08 14:01:29 +0200, "bagno" <b...@o...pl> said:

    > Ale napisalem juz, ze wszystko zaczelo dzialac. Przynajmniej to co na pewno
    > wczesniej nie dzialalo juz dziala.
    >
    > Teraz mam problem z doprowadzeniem do czystosci soczewek i matrycy
    > bo wszystko jest brudne jak cholera.

    No i tu będziesz miał nie lada wyzwanie. Wprawdzie nie wiem jak wygląda
    obiektyw w tym modelu, ale jeśli mały kompakt, to w tych małych
    obiektywach soczewki bywają wklejone. Jeśli się wlało coś między nie,
    to nie wyczyścisz...

    --
    DJ

  • 14. Data: 2009-10-08 19:28:48
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Marek Lewandowski wrote:

    > Tetenal Film Cleaner Spray (czysty _naprawdę_ czysty izopropanol) oraz
    > ściereczki z mikrowłókien,

    Najlepiej sie czysci szklo mieszanka 30% eter + 70% aceton - pod
    warunkiem ze nie ma za duzo plastikow w okolicy.

    > plus sprężone "powietrze"w spraju (Kontakt
    > Chemie albo podobnie renomowany producent, żeby olejem nie pluło).

    Zdarzylo mi sie raz ze jakies czasteczki pylu byly w sprayu - porysowalo
    krysztal.

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2009-10-09 10:30:28
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-08 21:28:48 +0200, Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> said:

    > Najlepiej sie czysci szklo mieszanka 30% eter + 70% aceton - pod
    > warunkiem ze nie ma za duzo plastikow w okolicy.

    A nie działa jakoś niekorzystnie na powłoki antyrekleksyjne? Nawet nie
    wiem z czego one są robione. Możliwe że coś mineralnego.

    --
    DJ

  • 16. Data: 2009-10-09 18:38:13
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-09 12:30:28 +0200, DJ <j...@p...onet.pl> said:

    > A nie działa jakoś niekorzystnie na powłoki antyrekleksyjne
    antyrefleksyjne miało być... szybkie palce, wolna głowa, i dziwolągi w
    rezultacie wychodzą :(

    --
    DJ

  • 17. Data: 2009-10-09 18:41:43
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    DJ wrote:

    > A nie działa jakoś niekorzystnie na powłoki antyrekleksyjne? Nawet nie
    > wiem z czego one są robione. Możliwe że coś mineralnego.

    'Normalnych' powlok aceton + eter nie rusza, a najpopularniejsze to
    magnesium fluoride (po polsku pewnie bedzie to fluorek magnezu, albo
    podobnie).

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2009-10-09 23:28:16
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 9, 12:30 pm, DJ <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie działa jakoś niekorzystnie na powłoki antyrekleksyjne? Nawet nie
    > wiem z czego one są robione. Możliwe że coś mineralnego.

    Na powłoki to nie, ale jak wlezie w spoiny to może być kuku. Poza tym
    drobna mechanika w obiektywach coraz częściej plastikowa jest i jak
    się opary do niby-hermetycznie zamkniętego środka dostaną, to może być
    nieciekawie.

    Nie łapałbym za takie mieszaniny bez potrzeby. 99% zabrudzeń daje się
    zmyć izopropanolem, albo czystą wodą. Ten 1% można zaryzykować i umyć
    rozpuszczlanikami...

    Marek

  • 19. Data: 2009-10-14 06:15:16
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam taki stary aparat po zalaniu jakims alkoholem. Pokazuje wszystkie menu
    > i wyglada na to, ze
    > mechanika pracuje (chociaz troche ciezko) ale zdjecia sa czarne.
    > Rozebralem obiektyw i przy odkrytej
    > matrycy tez nic nie pokazuje tylko widac, ze reaguje na zmiane jasnosci.
    > Czy jest szansa to naprawic ?
    >
    > Nie wiem czy tam jest pomiar swiatla z matrycy czy moze jakis inny i czy
    > moge zalozyc, ze cos tam
    > odczytuje.

    No to wyczyscilem wszystko i konczylem skladac kiedy przez drobne
    przeoczenie spalilem cala elektronike. Gratulacje.