  • Data: 2012-03-16 05:59:20
    Temat: Re: loteria
    Od: z <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-15 23:45, JoteR pisze:

    > No to pozostaje tylko zdziwienie, że taki znakomity prawnik jak ty
    > jeszcze nikogo nie POSADZIŁ. A może tylko wrodzona skromność nie pozwala
    > ci przysnać, ilu tzw. konsultantów posłałeś już za kratki? Bo wg twojej
    > wykładni wyłudzenia każda wizyta w banku czy nawet na stacji benzynowej
    > ("płyn do spryskiwaczy?") powinna dostarczyć ci okazji do poziobrowania.

    Nie jestem prawnikiem tylko już trochę lat mam za sobą. A wykładnie
    prawników jasne że są i mówią dokładnie o takich oszukańczych konkursach.
    Kary nakładane przez UOKIK dokładnie opierają się o ten paragraf.
    To że lobbiści działają, operatorom jest to na rękę a sady i tak mają co
    robić (magiczna znikoma szkodliwość społeczna czynu) nie znaczy że mamy
    się do braku ścigania przyzwyczajać i nie nazywać tego po imieniu

> [...]
    > kogoś POSADZIĆ. Organizator tej loteryjki nie napisał, że prezes już
    > niesie kluczyki od Mercedesa, wystarczy tylko jeszcze jeden SMS.
    > Obiecuje tylko "BARDZO dobra wiadomosc!". Nie trzeba kończyć fakultetów,
    > żeby znać powiedzenie o kocie w worku. No i nie jest też tak, że trzeba
    > wysłać cokolwiek, żeby do tej loteryjki nie przystępować. Wystarczy
    > zignorować, tak jak większość reklam i ofert, wciskanych na każdym
    > kroku. Ale zawsze znajdzie się jakiś jeleń, który *świadomie* wyśle owe
    > TAK a potem wyżala się w Internecie, że prezes mu tych kluczyków nie

    Nie użył słowa "kluczyki" ale to jest dalej to samo i spełnia te same
    znamiona. Musisz przyznać że jest to sposób na zarabianie pieniędzy. Na
    tym polega działalność tej "firemki". Nawet ni kryją sie pod jakąś
    fundacją czy innym szczytnym celem tylko bezczelnie po bandzie.
    Paragraf jest szeroko napisany (może za szeroko) ale taki jest i jego
    nie używanie jest patologią.
    Patrz umowy bankowe. (RSO) Takie ingerowanie w wolność umów. Jak można? ;-)
    Przwóz osób w Krakowie dostał wyrok mimo że miał napisane na wielkim
    szyldzie:
    To nie jest
    TAXI
    opłata xx zł/km.
    Wszyscy wiemy który napis zajmował większość szyldu

    > Ale wypadało by skończyć konkretny fakultet, żeby zacząć SADZAĆ..

    Tu ciąg dalszy mojego zdziwienia :-)
    Nie wiem w jakim celu bronisz przegranej sprawy.
    Mam nadzieję, że tylko z niewiedzy o przepisach obowiązujących w UE i
    Polsce.
    A że ich stosowanie leży i kwiczy...
    Tylko można się zastanawiać czy to bardziej nieudolność czy specjalna
    pokazówka (przecież chronimy konsumenta ale...)