eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programminglokalne znieksztalcanie bitmapyRe: lokalne znieksztalcanie bitmapy
  • Data: 2012-04-04 22:14:58
    Temat: Re: lokalne znieksztalcanie bitmapy
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 02.04.2012 12:10, f...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    > chodzi mi o efekt taki jaki daja 'inklucje' w szybie,
    > gdzie obraz rozplywa sie na boki dookola punktu (zakrzywia)
    > a reszta jest bez zmian (odwrotnosc implozji)
    Naprawdę dobry efekt - równania fresnela i shadery.

    >
    > - jak zrobic taki efekt?
    >
    Najprostsza wersja dająca dość przyzwoity efekt:
    - generujesz 3 kolorową normal mapę - masz w kolorze kolejnych pikseli
    zakodowane wektory
    - przyjmujesz jakieś h oznaczające "grubość"
    - pokrywasz płaszczyznę normalmapą zamiast oryginalną teksturą

    W momencie rysowania punktu (x,y) tekstury:
    - bierzesz kolor punktu (x,y) z normalmapy
    - konwertujesz do wektora W
    - dodajesz W*h do (x,y)
    - odczytujesz z oryginalnej mapy współrzędne punktu wg wynikowego wektora
    - rysujesz kolor z oryginalnej tekstury

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: