  • 11. Data: 2009-03-04 19:27:05
    Temat: Re: lm350T i A
    Od: "kb" <...@...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości >

    > Podałem Ci rozsądne rozwiązanie - jeśli uważasz, że wiesz lepiej - to
    > po co nam tu głowy zawracasz?
    Nie chodzi oto ze ja sie na cos uparlem,czy wiem lepiej, a oto ze mam uklad
    ktory jest juz zbudowany i nie dziala prawidlowo w temp ujemnych.
    Szukam przyczyny. W ukladzie jest LM350T, zastanawiam sie nad wymiana na
    LM350A.
    Co do pradu 3A sa to chwilowe prady, normalnie urzadzenie pobiera ok 500mA.
    Wiec moc wydzielana nie bedzie taka duza jak piszesz.

  • 12. Data: 2009-03-04 19:32:26
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    kb wrote:

    > ktory jest juz zbudowany i nie dziala prawidlowo w temp ujemnych.

    Trzeba było tak od razu - ja podejrzewam elektrolity.

    Mirek.

  • 13. Data: 2009-03-04 19:35:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kb,

    Wednesday, March 4, 2009, 8:27:05 PM, you wrote:

> [...]
    > ktory jest juz zbudowany i nie dziala prawidlowo w temp ujemnych.
    > Szukam przyczyny. W ukladzie jest LM350T, zastanawiam sie nad wymiana na

    Pomyśl przez chwilę, jakim elementom może przeszkadzać temperatura
    poniżej zera. Półprzewodnikom? Bądź poważny i sprawdź... kondensatory
    elektrolityczne i potencjometry.

    > Co do pradu 3A sa to chwilowe prady, normalnie urzadzenie pobiera ok 500mA.
    > Wiec moc wydzielana nie bedzie taka duza jak piszesz.

    Fizyki nie oszukasz - przy napięciu wejściowym 28V, wyjściowym 5V i
    prądzie 3A moc strat wyenie 69W i nawet mikrowata mniej. Mylisz trochę
    pojęcia i podajesz niepełne informacje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2009-03-04 19:54:48
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "kb" <...@...com> napisał w wiadomości
    > Czy w polskim sklepie dostane LM350A?

    Jak nigdzie nie ma to ELFA
    https://www1.elfa.se/elfa~pl_pl/b2b/catalogstart.do?
    tab=catalog

    > Jakie są objawy działania LM350T poniżej zera? zupelne odcięcie czy traci

    Działać powinien normalnie, co najwyżej zmieni mu się napięcie wyjściowe

  • 15. Data: 2009-03-04 19:57:02
    Od: "h" <h...@h...he>

    > Nie chodzi oto ze ja sie na cos uparlem,czy wiem lepiej, a oto ze mam
    > uklad ktory jest juz zbudowany i nie dziala prawidlowo w temp ujemnych.

    Ile masz egzemplarzy o takim samym zachowaniu ?
    Jak jeden zacznij od lutów i metalizacji w płytce.
    Ujemna to ile ? Tegoroczny mróz za oknem, czy w balonie 50km nad Ziemią ?

  • 16. Data: 2009-03-04 21:48:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Natomiast próba ociążenia go mocą 69W spowoduje
    > to, że ciśnienie magicznego dymu w środku układu wzrośnie zbytnio i
    > ten dym ucieknie. A jak wszyscy wiemy - układy bez magicznego dymu nie
    > działają w ogóle i naprawić się ich nie da.

    Heh, nie znałem. :-D

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-03-05 06:28:59
    Od: "kb" <...@...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    > na LM2670/3/6/7/8/9. Przy okazji - ten układ ma zakres temperatur -40
    > do +125 od ręki i jest dostępny w Polsce.
    Witam
    Mam prosbe mozesz podac link gdzie ten LM jest dostepny? Szukalem w TME,
    elfie i pewnie zle wpisuje ale nie znalazlem
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-03-05 06:45:58
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Mar 2009 20:35:11 +0100, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    >Pomyśl przez chwilę, jakim elementom może przeszkadzać temperatura
    >poniżej zera. Półprzewodnikom? Bądź poważny i sprawdź... kondensatory
    >elektrolityczne i potencjometry.

    Rzuć okiem na TL783 - możesz się zdziwić. Nie wiem, czy jego właściwości
    wynikają z procesu technologicznego, ale producent nie gwarantuje działania
    poniżej 0 C. Ja już miałem przejścia z tym skądinąd użytecznym scalakiem.

  • 19. Data: 2009-03-05 09:35:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kb,

    Thursday, March 5, 2009, 7:28:59 AM, you wrote:

    > Mam prosbe mozesz podac link gdzie ten LM jest dostepny? Szukalem w TME,
    > elfie i pewnie zle wpisuje ale nie znalazlem

    W TME masz:
    LM2673S-ADJ - 56 szt.
    LM2676S-5.0 - 152 szt.
    LM2676T-5.0 - 15 szt.

    Wystarczy?

    Osobiście polecam LM2676S-5.0 - SMD i od razu 5V bez kombinowania z
    dzielnikiem napięcia. Dławik do tego na rdzeniu TN17/11/6.4-3C20-A72

  • 20. Data: 2009-03-05 14:04:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Bardziej martwie sie o start urzadzenia w takiej temperaturze, czy
    > ponizej zera wogole wystartuje LM ktory nie jest przystosowany do tak
    > niskich temp.

    Prawdopodobnie jakoś w stylu rozpaczliwym wystartuje - jeśli tylko załączy
    klucz, to potem samopodgrzew już załatwi sprawę. Niestety sam start trzebaby
    sprawdzić, układy w pełni bipolarne potrafią się _całkowicie_ rozjechać w
    niskich temperaturach.
    Oczywiście jeśli układ kiedyś działał i przestał, to problemem raczej nie
    jest LM350 tylko np. elektrolity lub uszkodzenie mechaniczne ujawniające się
    w niskich temperaturach (pęknięta ścieżka, kondensator ceramiczny itp)

    e.