  • Data: 2011-09-09 22:36:32
    Temat: Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Adresss,

    Saturday, September 10, 2011, 12:32:53 AM, you wrote:

    > no pewnie, mechaniczny wylacznik np. w lampce nocnej odcina 2
    > przewody!!! Jeszcze takiej lapmi z takim wylacznikiem nie widzielem.

    Mało widziałeś. Nie dalej jak tydzień temu montowałem włączniki na
    przewód. Dwubiegunowe - innych już nie ma.

    > Listwy IT moze tak, ale inne????
    > Wg mnie normy powinny byc, bo za duzo jest wlasnego zwyczaju.
    > elektryk 1: wykona instalacje i da faze z lewej strony (taki jest jego
    > zwyczaj.
    > elektry 2: przyjdzie za 5 lat i bedzie cos dorabial i da faze z prawej
    > strony.....

    A jakie ma znaczenie położenie N i L?

    > No i teraz te 2 gniazda beda obok siebie i zasilimy z jednego
    > komputera a z drugiego drukarke (centronics). Jak urzadzenia dzialaja
    > sprawnie jest niby ok. Ale jak cos sie wydarzy, odplynie zero.... To
    > juz nie wiadomo co moze sie zdarzyc....Za duzo niepewnosci.

    Dopóki jest poprawnie podłączone PE, to nie widzę powodu do niepokoju.
    A współczesnych instalacji bez PE nie wolno robić.

    > A jeszcze na to sie naloza chinskie kable przylaczeniowe, jeden
    > odwraca faze a drugi nie!!! Loteria.

    A kogo to obchodzi? Ważne jest PE a nie faza.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl