    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: liczniki wody i ciepla
    <l6li7g$pso$1@node1.news.atman.pl> <l6lpb0$i2j$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l6m128$poo$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l6mbsb$l1b$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l6ntah$6ub$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l6nvqo$m5c$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l6o89n$imc$1@node1.news.atman.pl> <l6oa40$13f$1@node2.news.atman.pl>
    <l6okon$c2i$1@node2.news.atman.pl> <l6onn5$eul$1@node2.news.atman.pl>
    <l6ots2$97g$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l6q21d$lc4$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l6qm03$a2u$1@node2.news.atman.pl>
    Date: 23 Nov 2013 17:17:58 GMT

    ACMM-033 napisało:

    > Razem z "rozbiegówką" i "ogonem"?

    Zakładam, że osoba referująca problem nie kłamie (że z niej flejtuch,
    to inna sprawa). Więc z rozbiegówką i ogonem. Tak to zrozumiałem.

    > Byle zrobić to rozsadnie, porządnie.

    W tym przypadku rozsądek jest bardzo tani. Nie zapoznałem się z tezami
    przywoływanego tu doktoratu na temat randomizacji całego procesu.
    Ale dodanie "wait (rnd (30 sekund))" przed uruchomieniem transmisji
    wywoływanej co minutę zrobi temu wszystkiemu dobrze. Będzie 60 sesji
    na godzinę, w odstępach od 30 do 90 sekund -- i to wystarczy.

    > Musiałbym włączyć swoje radio (ICF2001)... ale jak ostatnio słuchałem,
    > to już było sporo siana przemysłowego, jak wyszedłem z domu z radiem,
    > było czysto, ale dla słuchania radia nie będę przecież chodził kilkaset
    > metrów od zabudowań. W sierpniu odwożono mnie z wesela kumpla, na trasie
    > do Warszawy jedynki (radio w samochodzie, na komunikaty przelączało się
    > na UKF) na 225 kHz słuchało się bardzo przyzwoicie. Nawet w mieście, więc
    > może nie jest tak źle? Ale już w domu, to wszelkie okoliczne przetwornice
    > się oznajmiają.

    Moje radio w samochodzie też ma AM. Pokrywa na jednym zakresie fale długie
    i średnie. Ale ja samochodu używam do jeżdżenia, nie do nasłuchów, więc
    mam zaprogramowanych kilka stacji UKF, które do słuchania się nadają.
    Część słychać w całej Polsce, część tylko w Warszawie. Czasem jeżdżę ze
    znajomym, wtedy bywa że słuchamy na przykład Moskwy na LW (całkiem dobre
    radio). Mam wrażenie, że teraz to lepiej słychać niż przed laty, bo tłok
    jednak mniejszy.

    > Jak mnie najdzie ożywić to radio, to się z nim przejdę i zobaczę, jak
    > z zakłóceniami.

    Załóżmy, że mi przyjdzie chęć na posłuchanie. Co mam kupić, gdzie i za
    ile (nie chcę dużo wydać), żeby móc sprawdzić co słychać na różnych
    zakresach? Fale krótkie, ultrakrótkie, tak oględnie mówiąc. Modulacje
    też różne trzeba -- AM, SSB, FM, czy inna cholera.

    --
    Jarek