  • Data: 2010-12-28 20:59:51
    Temat: Re: licznik pradu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Dec 2010 21:47:12 +0100, Maciek wrote:

    >Jakby co - rozumiem różnicę między bieżącym kosztem produkcji samego
    >prądu a kosztem budowy. Atomowe zawsze były drogie w budowie i
    >likwidacji a jednak je budowano i to w krajach o normalnej gospodarce,
    >wiec chyba jednak potrafią tam kalkulować.

    Niekoniecznie. Polityka rzadu moze miec duze znaczenie, dofinansowania
    - nawet nie bezposrednie ale np do prac badawczych czy skladowisk
    odpadow.

    Poza tym cena wegla i mozliwosci wydobywczo-transportowe.

    >Moim zdaniem globalny koszt
    >budowy, wytwarzania energii i likwidacji elektrowni atomowej musi być
    >niższy, niż w przypadku klasycznej - z tym samym efektem w wytworzonej
    >energii.

    O widzisz - likwidacji.
    Byc moze nikt tego jeszcze nie dolicza do rachunku.

    Takoz np koszta nadzoru panstwowych inspektorow moga byc rozne.

    J.